تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 153815

خبر فوری وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ

خبر فوری وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ
وزیر ارتباطات تاکید کرد که کیفیت فعلی اینترنت رضایت‌بخش نیست و به زودی شاهد بهبود آن خواهیم بود.

به گزارش شهر بورس، وزیر ارتباطات درباره علت کندی اخیر اینترنت در کشور گفت: ما نیز به کیفیت فعلی شبکه رضایت نداریم و به دنبال بهبود آن هستیم. وی با اشاره به شرایط جهانی افزود: افزایش حجم تولید محتوا باعث اختلال در شبکه‌های اینترنتی در سراسر دنیا شده است.

ابتکارات دولت برای مدیریت فیلترینگ

ستار هاشمی، معاون وزیر ارتباطات، به ابتکارات دولت چهاردهم برای حل مشکل فیلترینگ اشاره کرد و گفت: گزارش‌هایی در حوزه‌های مختلف فراهم کرده‌ایم و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز مأموریت‌هایی از سوی مرکز ملی فضای مجازی دریافت کرده‌اند که طراحی‌های لازم را انجام دهند و به جمع‌بندی برسیم.

وی در پاسخ به این که منظور از حل مشکل فیلترینگ، رفع فیلتر است یا برخورد با فروش فیلترشکن، اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، فضای مجازی باید قانونمند باشد. استفاده از فیلترشکن‌ها از مبادی غیرمجاز موجب آلودگی زیرساخت‌های شبکه شده و بخشی از مشکلات کیفیت شبکه نیز به دلیل استفاده از همین فیلترشکن‌ها است.

مشکلات شبکه اینترنت و دغدغه‌های دولت

هاشمی با اشاره به دغدغه رئیس‌جمهور برای کاهش آلودگی‌های شبکه بیان کرد: حملات سایبری و بسیاری از اتفاقات اخیر به دلیل استفاده از فیلترشکن‌ها بوده است. بنابراین برخورد با فیلترشکن‌ها منافاتی با ایجاد فضای مجازی قانونمند ندارد.

خبر مرتبط
شکست فیلترینگ؛ اینستاگرام، تلگرام و واتساپ همچنان در صدر استفاده کاربران ایرانی
شکست فیلترینگ؛ اینستاگرام، تلگرام و واتساپ همچنان در صدر استفاده کاربران ایرانی

سیاست فیلترینگ در ایران نتوانسته است کاربران را به پلتفرم‌های داخلی سوق دهد و اینستاگرام، تلگرام و واتساپ همچنان پرطرفدارترین پلتفرم‌ها در بین ایرانیان هستند.

فضای مجازی؛ ابعاد فراتر از زیرساخت‌های فنی

وی تأکید کرد که فضای مجازی نباید به زیرساخت‌های فنی تقلیل یابد زیرا مردم عملاً در این فضا زندگی می‌کنند. وی افزود: فضای مجازی دارای ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است و همین اهمیت باعث شده مرکز ملی فضای مجازی به این موضوع ورود کند.

نیازمندی‌های مردم در فضای مجازی

هاشمی همچنین با اشاره به دغدغه خانواده‌ها نسبت به مواجهه فرزندان با محتوای نامناسب گفت: ما باید با مدیریت قانونمند این مشکل را حل کنیم. همچنین باید نیازمندی‌های مردم به محتوای علمی و آموزشی را با مدیریت هوشمند پاسخ دهیم.

علت کندی اینترنت و راهکارهای ارتقا

وی درباره علت کندی اینترنت توضیح داد: افزایش حجم تولید محتوا در این روزها باعث بروز اختلالات شبکه اینترنت در سراسر دنیا شده است. با تشکیل کارگروه بررسی و پایش کیفیت شبکه، در تلاش هستیم نقاط گلوگاهی زیرساخت‌ها را شناسایی کنیم و تا کنون دستاوردهای خوبی داشته‌ایم که به زودی به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت فعلی شبکه رضایت‌بخش نیست و قطعاً به دنبال ارتقای آن هستیم.

منبع: اقتصاد 100

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات