تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 153603

لبنیات دوباره گران شد+ جزئیات

لبنیات دوباره گران شد+ جزئیات
در پی جلسه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و اعلام نرخ جدید چربی، قیمت فرآورده‌های لبنی به میزان ۱۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش شهر بورس، رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، در نامه‌ای به مهندس رفیعی، معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای مصرفی، از افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی خبر داد. این افزایش قیمت در پی ابلاغ نرخ جدید شیر خام از سوی وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ ۷ مهرماه ۱۴۰۳ و با توجه به جلسه یکشنبه ۸ مهرماه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با مدیریت دکتر آبنار اعلام شده است.

افزایش قیمت شیر خام و تأثیر آن بر فرآورده‌های لبنی

در تاریخ ۷ مهرماه، وزارت جهاد کشاورزی قیمت شیر خام را ابلاغ کرد و همچنین در جلسه‌ای که در ۸ مهرماه با حضور معاونت توسعه بازرگانی و مدیریت دکتر آبنار برگزار شد، نرخ چربی شیر نیز تعیین گردید. در نتیجه این ابلاغیه و تصمیمات، قیمت تمامی فرآورده‌های لبنی به میزان ۱۴ درصد افزایش یافت.

تأثیر افزایش قیمت بر مصرف‌کنندگان

افزایش قیمت لبنیات بر سبد مصرفی خانوارها تأثیر مستقیم دارد و این موضوع می‌تواند موجب کاهش مصرف برخی از محصولات لبنی شود. این افزایش قیمت به دنبال افزایش هزینه‌های تولید از جمله نرخ شیر خام و چربی، به صنایع لبنی تحمیل شده و باعث تغییر قیمت نهایی برای مصرف‌کنندگان شده است.

بر اساس ابلاغیه‌های جدید وزارت جهاد کشاورزی، قیمت شیر خام افزایش یافته و در پی آن، قیمت تمامی فرآورده‌های لبنی نیز ۱۴ درصد افزایش یافته است. این تغییرات از تاریخ ۷ مهرماه اجرایی شده و از مصرف‌کنندگان خواسته می‌شود تا به این تغییرات توجه داشته باشند.

خبر مرتبط
رکوردزنی قیمت لبنیات و تخم‌مرغ در مهرماه
رکوردزنی قیمت لبنیات و تخم‌مرغ در مهرماه

بر اساس داده‌های جدید مرکز آمار ایران، در مهر 1403، تورم سالانه خوراکی‌ها کاهش یافته، اما قیمت گروه «شیر، پنیر و تخم‌مرغ» به رکوردی جدید دست پیدا کرده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون