تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 153423

آغاز واریز یارانه‌های ۴۰۰ و ۶۶۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار

آغاز واریز یارانه‌های ۴۰۰ و ۶۶۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار
واریز یارانه‌های ۴۰۰ و ۶۶۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار از مهر ماه آغاز شد.

به گزارش شهر بورس، واریز یارانه‌های ۴۰۰ و ۶۶۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار از مهر ماه آغاز شده است. سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی اعلام کرد که در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، رئیس دیوان محاسبات گزارشی درباره وضعیت منابع هدفمندی یارانه‌ها به اعضای کمیسیون ارائه داده است.

جزئیات واریز یارانه‌ها

محسن غلامی، مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، درباره طرح تأمین امنیت غذایی کودکان اظهار داشت که این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجراست. بر اساس این طرح، به ازای هر کودک مبتلا به سوءتغذیه در دهک‌های یک تا پنج درآمدی، مبلغ ۱۱ میلیون ریال و برای دهک‌های شش و هفت درآمدی، مبلغ ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

جدول زمان‌بندی واریز یارانه‌ها

بر اساس زمان‌بندی مشخص، مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هر ماه در تاریخ بیستم و یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای دهک‌های یک تا سه به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر در تاریخ بیست و پنجم ماه واریز می‌شود. برای سایر خانوارهای مشمول نیز یارانه نقدی و معیشتی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت خواهد شد. علاوه بر این، یارانه دارو، هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت نیز از ابتدای هر ماه به حساب سرپرستان خانوارهای واجد شرایط واریز می‌شود.

نوع یارانه مبلغ (تومان) زمان واریز
یارانه نقدی دهک‌های ۱ تا ۳ ۴۰۰,۰۰۰ ۲۵ام هر ماه
یارانه نقدی سایر دهک‌ها ۳۰۰,۰۰۰ ۲۵ام هر ماه
مستمری مددجویان متغیر ۲۰ام هر ماه
یارانه دارو و سوخت متغیر ابتدای هر ماه

مشکلات و چالش‌های واریز یارانه‌ها

غلامی همچنین به مشکلات مرتبط با واریز یارانه‌ها اشاره کرد و گفت که عدم ارسال برخط اطلاعات توسط ۵۱ دستگاه و ناکافی بودن اطلاعات ارسالی از سوی ۳ دستگاه دیگر، مانع از انجام استحقاق‌سنجی دقیق برای دهک‌بندی متقاضیان شده است. دیوان محاسبات نیز تأکید کرده که برای برقراری عدالت اجتماعی و شفافیت، دستگاه‌ها باید در جهت ارائه اطلاعات دقیق و کامل، اقدامات لازم را انجام دهند.

خبر مرتبط
یارانه سوخت؛ چرا افزایش قیمت بنزین به‌تنهایی راه‌حل نیست؟
یارانه سوخت؛ چرا افزایش قیمت بنزین به‌تنهایی راه‌حل نیست؟

یارانه سوخت در ایران باعث مشکلاتی همچون هزینه‌های بالای دولت، قاچاق سوخت و نابرابری اجتماعی شده است. اما آیا حذف این یارانه راه‌حل مناسبی است؟

حمایت‌های دولتی و بهبود شرایط معیشتی

برنامه‌های حمایتی دولت به‌ویژه برای خانواده‌های کم‌درآمد و کودکان مبتلا به سوءتغذیه نشان‌دهنده تلاش برای بهبود شرایط معیشتی و کاهش فقر در جامعه است. حمایت‌های غذایی و مالی در اولویت قرار گرفته تا بتواند به بهبود وضعیت زندگی خانواده‌های نیازمند کمک کند. غلامی نیز تأکید کرد که این اقدامات در راستای کاهش فقر و تأمین امنیت غذایی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه کودکان در معرض سوءتغذیه صورت می‌گیرد.

نتیجه‌گیری

در نهایت، اجرای برنامه‌های حمایتی و واریز یارانه‌ها می‌تواند به‌عنوان گامی مثبت در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تلقی شود. مسئولان بر لزوم شفافیت و دقت در ارائه اطلاعات تأکید کرده و خواستار برقراری عدالت اجتماعی در تخصیص یارانه‌ها هستند. این تلاش‌ها با هدف تأمین رفاه بیشتر برای خانوارهای ایرانی و ایجاد امید به آینده‌ای بهتر انجام می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات