تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 153391

تغییرات جدید در سهمیه بنزین؛ محدودیت‌های جدید برای کارت‌های سوخت شخصی

تغییرات جدید در سهمیه بنزین؛ محدودیت‌های جدید برای کارت‌های سوخت شخصی
به‌دنبال اجرای تغییرات جدید در سهمیه‌بندی بنزین، سقف سوخت‌گیری با کارت‌های شخصی و کارت‌های آزاد جایگاه‌ها کاهش یافته است.

به گزارش شهر بورس، تغییرات جدیدی در سهمیه‌بندی بنزین و سقف سوخت‌گیری خودروها در ایران به اجرا درآمده است. بر اساس این تغییرات، دارندگان کارت سوخت شخصی خودروها اکنون می‌توانند در هر نوبت سوخت‌گیری تا سقف 50 لیتر بنزین دریافت کنند، در حالی که این سقف پیش از این 60 لیتر بوده است. همچنین، هر راننده تنها دو بار در شبانه‌روز می‌تواند از کارت سوخت شخصی خود استفاده کند.

کاهش سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی

طبق اعلام رسمی، سقف سوخت‌گیری برای کارت‌های سوخت شخصی از 60 لیتر به 50 لیتر در هر نوبت کاهش یافته است. این محدودیت جدید در سراسر کشور به‌جز استان‌های مرزی که شرایط سوخت‌گیری متفاوتی دارند، اجرایی شده است.

محدودیت استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها

سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها نیز تغییر کرده است. پیش از این، سقف سوخت‌گیری با این کارت‌ها 8000 لیتر در شبانه‌روز بود، اما اکنون کارت‌هایی با سقف 7000 لیتر نیز در جایگاه‌های عرضه توزیع شده است. علاوه بر این، تعداد دفعات قابل استفاده از هر کارت جایگاه برای سوخت‌گیری در هر شبانه‌روز 255 بار است. در صورتی که تعداد دفعات استفاده از این میزان فراتر رود، آن کارت تا ساعت صفر روز بعد قابل استفاده نخواهد بود.

شرایط ویژه برای استان‌های مرزی

این تغییرات در تمامی نقاط کشور به‌جز استان‌های مرزی اعمال شده است. استان‌های مرزی به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و نزدیکی به مرزهای کشور، از قواعد متفاوتی برای سوخت‌گیری پیروی می‌کنند.

خبر مرتبط
یارانه سوخت؛ چرا افزایش قیمت بنزین به‌تنهایی راه‌حل نیست؟
یارانه سوخت؛ چرا افزایش قیمت بنزین به‌تنهایی راه‌حل نیست؟

یارانه سوخت در ایران باعث مشکلاتی همچون هزینه‌های بالای دولت، قاچاق سوخت و نابرابری اجتماعی شده است. اما آیا حذف این یارانه راه‌حل مناسبی است؟

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات