تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 152840

رشد ۶۰ درصدی سود خالص تامین سرمایه کیمیا در نیمه نخست سال ۱۴۰۳

رشد ۶۰ درصدی سود خالص تامین سرمایه کیمیا در نیمه نخست سال ۱۴۰۳
شرکت تامین سرمایه کیمیا در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با افزایش ۸۹ درصدی درآمدهای عملیاتی و رشد ۶۰ درصدی سود خالص، عملکردی چشمگیر و موفق از خود نشان داده است.

به گزارش شهر بورس، شرکت تامین سرمایه کیمیا با انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳، عملکردی چشمگیر و قابل توجه از خود نشان داده است. این شرکت در مدت مذکور با افزایش درآمدهای عملیاتی و بهبود سودآوری مواجه شده که تحلیل آن بر اساس اطلاعات منتشر شده به شرح زیر است:

درآمدهای عملیاتی شرکت در ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۹۵.۶ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با ۸۹ درصد افزایش مواجه شده است. این رشد نشان از افزایش فعالیت‌های عملیاتی و بهبود بهره‌وری در شرکت دارد.

هزینه‌های فروش، اداری و عمومی شرکت به میزان ۷۰.۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۱۱ درصد افزایش یافته است. با این حال، شرکت توانسته است سود عملیاتی خود را با رشد ۷۴ درصدی به ۴۲۵.۴ میلیارد تومان برساند. این افزایش در سود عملیاتی ناشی از کنترل بهتر هزینه‌ها و افزایش کارایی در فرایندهای داخلی شرکت است.

سود خالص شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به ۳۹۰.۷ میلیارد تومان رسیده که ۶۰ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است. این افزایش با وجود رشد قابل توجه هزینه‌های مالی و مالیات به دست آمده است که نشان‌دهنده مدیریت کارآمد منابع مالی و بهبود عملکرد مالی شرکت است. هزینه‌های مالی شرکت به ۱۸.۴ میلیارد تومان رسیده و شرکت همچنین ۱۰۴.۷ میلیارد ریال به عنوان هزینه مالیات بر درآمد سال جاری پرداخت کرده است.

سود پایه هر سهم (EPS) شرکت در این دوره ۱۹۵ ریال بوده که در مقایسه با ۱۲۲ ریال در دوره مشابه سال قبل، ۶۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش در سود هر سهم نشان‌دهنده عملکرد مثبت و سودآوری بالا برای سهامداران شرکت تامین سرمایه کیمیا است.

شرکت تامین سرمایه کیمیا با بهبود در تمامی شاخص‌های کلیدی عملکرد مالی، موفق شده است روند رشد خود را در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به خوبی حفظ کند. افزایش قابل توجه درآمدهای عملیاتی و سود ناخالص، همراه با مدیریت هزینه‌های اداری و مالی، منجر به رشد سود خالص و بهبود وضعیت مالی شرکت شده است. این عملکرد مثبت می‌تواند انتظارات سهامداران و سرمایه‌گذاران را برای ادامه روند صعودی و بهبود وضعیت مالی شرکت در آینده تقویت کند.

شرکت تامین سرمایه کیمیا با سرمایه ۲,۰۰۰ میلیارد تومان در مسیر رشد و توسعه پایدار قرار دارد و با توجه به افزایش سودآوری و بهبود شاخص‌های مالی، توانسته است عملکردی موفق و مورد توجه در بازار سرمایه به نمایش بگذارد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات