تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 152524

در مصرف گاز صرفه جویی کنید تا برق قطع نشود

در مصرف گاز صرفه جویی کنید تا برق قطع نشود
با کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز، شرکت توانیر با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواست با صرفه‌جویی در مصرف انرژی به حفظ ذخایر سوخت نیروگاهی کمک کنند.

به گزارش شهر بورس، شرکت توانیر در پی کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور و افزایش مصرف گاز طبیعی، با صدور اطلاعیه‌ای بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی به‌ویژه گاز و برق تاکید کرد. این شرکت در این اطلاعیه به حفظ ذخایر سوخت نیروگاهی به عنوان عاملی مهم در تداوم تامین پایدار انرژی اشاره کرده است.

کاهش دما و چالش‌های مصرف انرژی

با شروع فصل سرما و کاهش دمای هوا، مصرف گاز طبیعی در بخش‌های خانگی و تجاری افزایش چشم‌گیری داشته که می‌تواند تامین سوخت نیروگاه‌ها و در نتیجه تولید برق را با چالش مواجه کند. از این رو، شرکت توانیر از مردم خواسته است که با مدیریت مصرف انرژی، به حفظ ذخایر سوخت نیروگاهی کمک کنند.

طبق اطلاعیه توانیر، عمده برق کشور از طریق سوخت گاز در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود. در حال حاضر، وزارت نفت در تلاش است تا سوخت مورد نیاز این نیروگاه‌ها را به صورت پایدار تامین کند. شرکت توانیر تاکید کرده است که برای تداوم تامین برق مورد نیاز کشور، لازم است که هموطنان در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند تا روند تامین انرژی کشور همچنان به صورت پایدار ادامه یابد.

متن اطلاعیه شرکت توانیر:

با توجه به اینکه عمده برق کشور از طریق سوخت گاز در نیروگاههای حرارتی تولید می‌شود، تلاش برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاهها توسط همکاران وزارت نفت در حال انجام است. حفظ روند کنونی برای تامین برق مورد نیاز کشور نیازمند همکاری همه هموطنان و دقت در مصرف برق و گاز است تا روند تامین انرژی کشور همچنان به صورت پایدار تداوم یابد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات