تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 152514

شکست فیلترینگ؛ اینستاگرام، تلگرام و واتساپ همچنان در صدر استفاده کاربران ایرانی

شکست فیلترینگ؛ اینستاگرام، تلگرام و واتساپ همچنان در صدر استفاده کاربران ایرانی
سیاست فیلترینگ در ایران نتوانسته است کاربران را به پلتفرم‌های داخلی سوق دهد و اینستاگرام، تلگرام و واتساپ همچنان پرطرفدارترین پلتفرم‌ها در بین ایرانیان هستند.

به گزارش شهر بورس، آخرین نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که سیاست فیلترینگ در ایران همچنان ناکارآمد است؛ کاربران ایرانی همچنان استفاده از پلتفرم‌های خارجی فیلترشده را به جایگزین‌های داخلی ترجیح می‌دهند.

افزایش مجدد استفاده از اینستاگرام پس از فیلترینگ

براساس گزارش ایسپا (شهریور ۱۴۰۳)، میزان استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در خرداد ۱۴۰۱، زمانی که این پلتفرم هنوز فیلتر نشده بود، ۷۱ درصد بود. پس از اعمال فیلترینگ، در دی‌ماه ۱۴۰۲، این رقم به ۴۶.۵ درصد کاهش یافت، اما تا شهریور ۱۴۰۳ به ۵۰.۶ درصد افزایش یافته است که نشان‌دهنده شکست تلاش‌های فیلترینگ است.

در این نظرسنجی میزان استفاده کاربران از پلتفرم‌های مختلف داخلی و خارجی بررسی شده است. پس از اینستاگرام، تلگرام با ۳۹.۳ درصد استفاده در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که واتس‌اپ با ۳۳.۳ درصد استفاده، رتبه سوم این فهرست را به خود اختصاص داده است.

براساس نمودار استفاده از پلتفرم‌های بومی، مانند ایتا، روبیکا و بله، میزان استفاده از این پلتفرم‌ها پیش از فیلترینگ (خرداد ۱۴۰۱) کمتر از ۱۰ درصد بوده است. با این حال، از اسفند ۱۴۰۱ به بعد، رشد نسبی در استفاده از این پلتفرم‌ها مشاهده شده است، اما این رشد در مقایسه با پلتفرم‌های خارجی قابل توجه نبوده است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات