تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 152415

گام نخست دولت چهاردهم در فضای مجازی؛ فیلترینگ در دستور کار!

گام نخست دولت چهاردهم در فضای مجازی؛ فیلترینگ در دستور کار!
جلسه نخست شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم فردا برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین موضوعات آن، بحث فیلترینگ و سیاست‌های جدید در این حوزه باشد.

به گزارش شهر بورس، جلسه نخست شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم با حضور رئیس‌جمهور و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی این شورا برگزار می‌شود. این جلسه که کمتر از ۳ ماه پس از تشکیل دولت برگزار می‌گردد، به بررسی مسائل اساسی فضای مجازی از جمله سیاست‌های مرتبط با فیلترینگ خواهد پرداخت. اکنون باید دید که رئیس‌جمهور و سایر اعضای شورا چه برنامه‌ها و تصمیماتی را در رابطه با موضوعات پرمناقشه همچون فیلترینگ اتخاذ خواهند کرد و آیا این تصمیمات پاسخگوی مطالبات مردم خواهد بود یا خیر.

در این جلسه، علاوه بر رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر ارتباطات، وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به عنوان اعضای حقوقی شورا حضور خواهند داشت. همچنین، سید محمد آقامیری به عنوان دبیر این شورا، مسئولیت هماهنگی و مدیریت امور را بر عهده خواهد داشت. اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی نیز شامل حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی، رضا تقی‌پور، رسول جلیلی، سید عزت‌الله انتظامی و محمدحسین انتظاری هستند.

تمرکز رئیس‌جمهور بر فیلترینگ از آغاز دولت چهاردهم

از ابتدای تشکیل دولت چهاردهم، موضوع فیلترینگ به یکی از مباحث مهم و مورد توجه رئیس‌جمهور و متولیان فضای مجازی تبدیل شده است. ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، در نخستین روز کاری خود در این وزارتخانه به سوالات خبرنگاران در خصوص فیلترینگ پاسخ داد و اعلام کرد: سیاستگذاری محدودیت‌های اینترنت در وزارت ارتباطات انجام نمی‌شود، اما ما قطعاً در جریان مطالبات مردم هستیم. وضعیت فعلی استفاده از فیلترشکن‌ها وضعیت مطلوبی نیست و باید به طور جدی بازطراحی شود.

وزیر ارتباطات تأکید کرد که شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی، نهادهای اصلی در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با فیلترینگ هستند. در این راستا، سلسله جلساتی برای بررسی این موضوع برگزار شده و پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، نیز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران تأکید کرد که مسأله فیلترینگ در دستور کار دولت قرار دارد و آن را در شورای امنیت هم مطرح خواهیم کرد. این اظهارات نشان‌دهنده اهمیت و حساسیت این موضوع برای دولت جدید است و احتمالاً فیلترینگ یکی از موضوعات اصلی جلسه فردای شورای عالی فضای مجازی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که با توجه به مواضع دولت چهاردهم و اظهارات اخیر وزیر ارتباطات، موضوع فیلترینگ در جلسه شورای عالی فضای مجازی مورد بحث قرار گیرد. اما اینکه این موضوع به طور کامل در یک جلسه بررسی و تصمیم‌گیری شود یا نیاز به جلسات بعدی داشته باشد، همچنان مشخص نیست. انتظار می‌رود که نتایج این جلسه به‌ویژه در حوزه فیلترینگ به‌طور گسترده‌ای پوشش خبری پیدا کند و راهبردهای جدید دولت در این زمینه مشخص گردد.

منبع: اکوایران

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات