تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 152233

آغاز کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز؛ روند نزولی ادامه دارد؟

آغاز کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز؛ روند نزولی ادامه دارد؟
با کاهش تنش‌های سیاسی و فروکش کردن هیجانات، قیمت طلا، سکه و ارز از ظهر امروز روند کاهشی به خود گرفته است؛ فعالان بازار از افزایش عرضه و کاهش قیمت‌ها خبر می‌دهند.

به گزارش شهر بورس، از ظهر امروز و با کاهش تنش‌های سیاسی و فروکش کردن هیجانات، بازار طلا، ارز و سکه روند نزولی را آغاز کرده است. فعالان بازار ارز پیش‌بینی می‌کنند این کاهش قیمت‌ها ادامه‌دار باشد و “لفظ فروش” در بازار از ساعاتی قبل بیشتر شده است. قیمت دلار که دیروز به میانه کانال 61 هزار تومان رسیده بود، اکنون به کف کانال 60 هزار تومان نزدیک شده و احتمال بازگشت آن به کانال 59 هزار تومان تا پایان معاملات امروز وجود دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار داخلی

قیمت سکه که دیروز به نزدیکی کانال 48 میلیون تومان رسیده بود، اکنون به میانه کانال 46 میلیون تومان کاهش یافته و با قیمت 46 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین، قیمت هر گرم طلای 18 عیار که دیروز به کانال 4 میلیون تومان وارد شده بود، از صبح امروز با کاهش مواجه شده و به کانال 3 میلیون تومان بازگشته است؛ در حال حاضر هر گرم طلای 18 عیار در بازار تهران 3 میلیون و 960 هزار تومان فروخته می‌شود.

افزایش عرضه و کاهش قیمت‌ها

ریزش قیمت‌ها از ساعاتی پیش در بازار آغاز شده و به گفته فعالان بازار طلا و ارز، افزایش تعداد فروشندگان باعث افزایش عرضه و کاهش قیمت‌ها شده است. انتظار می‌رود با ادامه این روند، قیمت‌ها در ساعات آینده همچنان کاهشی باقی بمانند.

تأثیرات سیاسی بر بازار طلا و ارز

پس از افزایش حملات اسرائیل به لبنان و اعلام خبرهای منفی سیاسی از جمله ترور سران حزب‌الله و به‌ویژه سیدحسن نصرالله، بازار ارز و طلا نیز واکنش نشان داد و قیمت‌ها افزایش یافت. اما با کاهش تنش‌ها و فروکش کردن هیجانات سیاسی، بازار دوباره به وضعیت نزولی بازگشته است.

این نوع رفتار بازار طلا و ارز طبیعی است؛ به‌طوری‌که هر زمان تنش‌های سیاسی تشدید می‌شود، قیمت‌ها افزایش می‌یابند و پس از فروکش کردن این تنش‌ها، بازار به ثبات بازمی‌گردد. تجربه گذشته نشان می‌دهد که این افزایش قیمت‌ها دوام چندانی ندارند و طی چند روز، بازار به وضعیت عادی بازمی‌گردد.

نکاتی برای معامله‌گران در شرایط تلاطم بازار

پیش از این به مردم هشدار داده شده بود که در زمان‌هایی که بازار در تلاطم قرار دارد، از هرگونه معامله پرهیز کنند، چراکه برندگان اصلی این شرایط نوسان‌گیرانی هستند که تلاش می‌کنند از این نوسانات به نفع خود بهره‌برداری کنند. به اذعان کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار ارز، نوسان‌گیران برندگان اصلی این دوره‌ها هستند و بازندگان نیز افرادی هستند که این نرخ‌ها را باور می‌کنند.

مصداق این موضوع نیز بازدهی منفی 3 درصدی بازار ارز با وجود پنج بحران عمده در شش ماهه نخست امسال است. همچنین در گزارش‌های قبلی تسنیم آمده بود که در بازار معامله واقعی انجام نمی‌شود و معامله‌گران و فروشندگان منتظر تغییرات هستند و از خرید و فروش در قیمت‌های بالا پرهیز می‌کنند.

بحران‌های اخیر و نقش بانک مرکزی

با وجود شش بحران عمده که بازار ارز از ابتدای سال تاکنون پشت سر گذاشته است، دلار همچنان بین کانال‌های 59 تا 60 هزار تومان در نوسان است. البته پیش از وقوع رخدادهای یکی دو روز اخیر، دلار عمدتاً بین کانال‌های 58 تا 59 هزار تومان در نوسان بود. بازار ارز از ابتدای سال تاکنون با پنج بحران اساسی مواجه شده که ترور سیدحسن نصرالله را می‌توان به‌عنوان ششمین بحران برای این بازار نام برد.

فعالان بازار ارز با اشاره به حضور بازارساز در بازار تأکید دارند که بانک مرکزی با حضور به‌موقع می‌تواند نوسانات ارزی را مدیریت کند، چراکه تجربه ماه‌های گذشته نشان داده است بانک مرکزی توانایی مدیریت این نوسانات را دارد.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات