تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 152073

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

نقش پررنگ بخش خصوصی در توسعه آذربایجان‌شرقی

نقش پررنگ بخش خصوصی در توسعه آذربایجان‌شرقی
سرپرست اداره کل صمت آذربایجان‌شرقی، ضمن تاکید بر نقش بخش خصوصی در تولید ناخالص داخلی استان، ابراز امیدواری کرد که با فعالیت‌های پرشور این بخش، توسعه استان در تمامی زمینه‌ها ادامه یابد.

به گزارش شهر بورس، مهدی امینی، رئیس خانه صمت استان آذربایجان‌شرقی در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز بر اهمیت نقش بخش خصوصی در توسعه استان تأکید کرد و گفت: «بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت باید با تکیه بر خصوصی‌سازی، بدنه خود را کوچک کند.» وی ضمن ابراز خرسندی از تفویض اختیار به خانه صمت آذربایجان‌شرقی، این اقدام را گامی مثبت و موثر در جهت تسهیل امور اقتصادی استان دانست.

امینی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز، همچنین ابراز امیدواری کرد که تفویض اختیار در سایر خانه‌های صمت نیز اجرا شود، زیرا بسیاری از مسائل در خود استان‌ها قابل حل هستند و نیازی نیست مدیران استانی برای انجام برخی امور پشت درهای بسته ادارات پایتخت بمانند.

رئیس خانه صمت آذربایجان‌شرقی در ادامه از عدم پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ابراز نارضایتی کرد و خواستار حل این مشکل از سوی دولت و بانک‌ها شد.

عبدالحمید سرتیپی، سرپرست اداره کل صمت آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: «آذربایجان‌شرقی قطب تولید کشور محسوب می‌شود و اقدامات موثر بخش خصوصی در تولید ناخالص داخلی استان تبلور یافته است.» وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه فعالیت‌های پرشور بخش خصوصی، توسعه استان در تمامی زمینه‌ها همچنان ادامه یابد.

خبر مرتبط
دولت باید با تفویض اختیار به بخش خصوصی، امور را تسهیل کند
دولت باید با تفویض اختیار به بخش خصوصی، امور را تسهیل کند

رئیس خانه صمت ایران خواستار تفویض اختیار بیشتر به بخش خصوصی و تسهیل در فرایند انجام امور شد و تأکید کرد که دولت باید اعتماد بیشتری به تشکل‌های خصوصی داشته باشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون