تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 152032

پرداخت بیش از ۱ میلیارد تومان به خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس

پرداخت بیش از ۱ میلیارد تومان به خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از ۱ میلیارد تومان به خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس پرداخت خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خصوص حادثه معدن زغال سنگ طبس اظهار داشت که این حادثه یکی از بزرگ‌ترین حوادث معدنی کشور به شمار می‌رود و به دلیل گستردگی جغرافیایی، کارگران از نقاط مختلف کشور در این معدن شاغل بودند. وی اعلام کرد که به صورت علی‌الحساب، ۲۰۰ میلیون تومان به حساب دادستانی واریز شده و به خانواده‌های جانباختگان پرداخت خواهد شد. همچنین، کارگران بیمه حوادث داشتند و بیش از ۱ میلیارد تومان به هر خانواده پرداخت خواهد شد.

میدری بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی علت حادثه و شناسایی خطاهای احتمالی تأکید کرد و افزود: «ما باید میان خطاهای فردی و خطاهای سیاستی و فرایندی که در حال تکرار است، تفاوت قائل شویم.» وی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با اشاره به آمار جانباختگان در حوادث معدنی، خاطرنشان کرد که از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۱ تعداد جانباختگان ۳۲ نفر بود، اما از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۳ این عدد به بیش از ۱۱۴ نفر رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت اصلی افزایش جانباختگان را ورود به لایه‌های زیرین و عمیق‌تر معادن زغال سنگ عنوان کرد که همراه با گاز متان هستند. وی با اشاره به وضعیت معادن طبس گفت که این شهر به عنوان شهر معدنی ایران شناخته می‌شود و دارای ۱۴ هزار کارگر معدن از جمعیت ۴۰ هزار نفری خود است.

میدری در ادامه گفت: «معادن زغال سنگ ما عمدتاً به روش سنتی استخراج می‌شوند و معدن طبس نیز از جمله این معادن است. این معدن ۱۷۵۰ نفر پرسنل دارد و فاقد سیستم‌های تصویر مانیتورینگ است.»

خبر مرتبط
تغییر تاریخ واریز حقوق بازنشستگان
تغییر تاریخ واریز حقوق بازنشستگان

فعالان صنفی بازنشستگان خواستار تعیین تکلیف در خصوص متناسب‌سازی حقوق‌ها شدند.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ معدن زغال سنگ در کشور گفت که تنها یک معدن مکانیزه وجود دارد و بقیه به دلیل شرایط فنی امکان مکانیزه شدن ندارند. وزیر تعاون تأکید کرد که برای کاهش تعداد حوادث معدنی، باید به دنبال افزایش مکانیزاسیون در معادن کشور باشیم.

او در پایان اعلام کرد: «وزارت تعاون آمادگی دارد هر سه ماه یکبار گزارشی درباره بهبود ایمنی معادن زغال سنگ، به ویژه در شهر طبس، به مردم ارائه دهد.»

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات