تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 151496

دو میلیون و ۶۸۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا چه زمانی تکمیل خواهد شد؟

دو میلیون و ۶۸۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا چه زمانی تکمیل خواهد شد؟
آخرین آمارهای وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که بیش از دو میلیون و ۶۸۷ هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

به گزارش شهر بورس، بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر تعداد دو میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است. اگرچه جزئیاتی از میزان پیشرفت این طرح‌ها ارائه نشده، اما طبق گفته مسئولان وزارت راه، تأمین زمین به عنوان مهم‌ترین مرحله از اجرای پروژه‌های مسکونی تلقی می‌شود و بخش قابل توجهی از زمین‌های مورد نیاز تأمین شده است.

ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد که تا کنون بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها و با الحاق به شهرهای کشور برای اجرای این طرح تأمین شده است. او همچنین توضیح داد که از این میزان، ۲۹ هزار هکتار زمین به مرحله اجرای آماده‌سازی رسیده است و باقی اراضی نیز در مراحل طراحی و آماده‌سازی قرار دارند.

مالکی گفت: «استان خوزستان یکی از استان‌های ویژه در اجرای این طرح است و متعهد هستیم پروژه‌های باقی‌مانده از مسکن مهر و همچنین طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن را تکمیل کنیم.»

وی در ادامه از بازدیدهایی که برای بررسی وضعیت پروژه‌های در دست اجرا انجام شده، خبر داد و اشاره کرد که پروژه‌های اهواز، علی‌رغم موانع موجود، در حال پیشرفت هستند.

خبر مرتبط
آیا طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت ۵۰ درصدی در موعد مقرر تکمیل خواهد شد؟
آیا طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت ۵۰ درصدی در موعد مقرر تکمیل خواهد شد؟

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که ۳۶۰ هزار واحد در حال ساخت تا سال ۱۴۰۴ تحویل خواهند شد.

در این میان، پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز که مدت‌ها با تأخیر روبه‌رو بوده است نیز به زودی به مرحله تحویل خواهد رسید. مالکی تأکید کرد که این پروژه از منابع دولتی استفاده نمی‌کند و بخش قابل توجهی از واحدها تا دو ماه آینده تحویل متقاضیان خواهد شد.

از سوی دیگر، مسعود بیات‌منش، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان اظهار داشت: «تا کنون ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح شناسایی شده است و از این میزان، ۸۰ هزار واحد مسکونی وارد مراحل اجرایی شده‌اند.»

وی افزود که متقاضیان واجد شرایط شناسایی شده‌اند و تا کنون ۲۱ هزار واحد به آن‌ها تخصیص داده شده است. افرادی که واریز اولیه مبلغ ۴۰ میلیون تومان را انجام داده‌اند به عنوان متقاضی نهایی شناخته خواهند شد و پروژه‌های مسکونی برای آن‌ها تعریف خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات