تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 151475

قیمت نهایی شکر اعلام شد

قیمت نهایی شکر اعلام شد
س از ناترازی‌های طولانی مدت در بازار شکر و قیمت‌های متغیر، اکنون با بهبود توزیع و ساماندهی آن از طریق سامانه بازارگاه، ثبات در قیمت این محصول ایجاد شده و نگرانی‌ها برطرف شده است.

به گزارش شهر بورس، شکر به عنوان یکی از مواد اولیه مهم صنعت غذایی، همواره با چالش‌هایی روبه‌رو بوده است. دو نرخی بودن این محصول و عدم شفافیت در توزیع، موجب شد تا بخش عمده‌ای از سود به جیب دلالان برود، در حالی که مصرف‌کنندگان با قیمت‌های متفاوت و حتی بالا مواجه بودند. برخی بسته‌بندی‌های شکر، بدون درج قیمت به فروش می‌رسیدند و این موضوع نارضایتی بسیاری را به همراه داشت.

مشکلات موجود بیشتر از عدم شفافیت در تامین این محصول نشأت می‌گرفت؛ چرا که عرضه‌کنندگان مجبور بودند شکر را از بازار آزاد و با نرخ‌های متفاوت خریداری کنند. این مسئله موجب نوسانات شدید و ناترازی در بازار شد. مردم نیز به دلیل این شرایط نامشخص و افزایش قیمت، نارضایتی‌های زیادی داشتند.

اما به گفته رضا کنگری، رئیس اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی، مشکل توزیع شکر اکنون با انتقال توزیع به سامانه بازارگاه حل شده و دیگر خبری از نوسانات قیمتی و دلال‌بازی نیست.

رضا کنگری درباره علت اصلی ناترازی قیمت خرید و عرضه شکر اظهار کرد: «نبود اتحادیه بنکداران در سامانه بازارگاه و ناتوانی در تامین شکر از منابع مشخص، باعث این ناترازی‌ها شده بود. بسیاری از بنکداران مجبور بودند شکر را از بازار آزاد با قیمت‌های متفاوت تهیه کنند، اما خوشبختانه با اتصال بنکداران به سامانه بازارگاه این مشکلات برطرف شده و توزیع شکر به صورت منظم انجام می‌شود.»

خبر مرتبط
گرانی لبنیات و نگرانی مردم/ وقتی نان و پنیر هم لاکچری می‌شود!
گرانی لبنیات و نگرانی مردم/ وقتی نان و پنیر هم لاکچری می‌شود!

افزایش سرسام‌آور قیمت‌ لبنیات نه تنها سفره‌های مردم را کوچک‌تر کرده، بلکه نگرانی‌های جدی در مورد سلامت جامعه به همراه آورده است. لبنیات که روزگاری یک غذای ساده و در دسترس بود، اکنون به چالشی بزرگ برای خانواده‌ها تبدیل شده است.

کنگری با اشاره به اینکه بنکداران اکنون به سامانه بازارگاه متصل شده‌اند، افزود: «شکر به قیمت مصوب ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود و با قیمت ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد. در این روند هیچ مشکلی وجود ندارد و بازار به ثبات رسیده است.»

وی همچنین تأکید کرد: «در حال حاضر کمبودی در بازار شکر نداریم و حتی در برخی موارد شکر با قیمت کمتر از نرخ مصوب نیز عرضه می‌شود. به دنبال پیگیری‌های انجام‌شده، توزیع صحیح این محصول به طور کامل عملیاتی شده است.»

با این حال، کنگری از مشکلات توزیع برنج به دلیل فصل برداشت و محدودیت‌های موجود در برداشت برنج ایرانی خبر داد و اضافه کرد که این شرایط باعث افزایش قیمت برنج در بازار شده است.

در پایان، رئیس اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی اشاره کرد که میزان عرضه و تقاضای شکر در کشور هم‌اکنون مطابقت دارد و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد. وی تصریح کرد: «شکرهای بسته‌بندی شده با قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده و این مبلغ به صورت رسمی بر روی محصولات درج می‌شود و تنها با این قیمت به فروش خواهد رسید.»

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون