تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر : 151164

افزایش ۴ درصدی مالکیت مسکن در میان خانوارهای شهری؛ مستاجران کاهش یافتند؟

افزایش ۴ درصدی مالکیت مسکن در میان خانوارهای شهری؛ مستاجران کاهش یافتند؟
نرخ مالکیت مسکن در میان خانوارهای شهری در سال ۱۴۰۲ به ۶۸.۹۴ درصد رسیده است. این رقم نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود چهار درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهر بورس، آخرین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که نرخ مالکیت مسکن در میان خانوارهای شهری در سال ۱۴۰۲ با افزایش حدود ۴ درصدی به ۶۸.۹۴ درصد رسیده است. در سال ۱۳۹۷، یعنی در آستانه خیز قیمت مسکن، این نرخ برابر با ۶۴.۱۳ درصد بود. این افزایش در نرخ مالکیت مسکن به عقیده بسیاری از کارشناسان به دلیل رشد شدید قیمت‌ها و تلاش خانوارها برای مقابله با افزایش اجاره‌بها رخ داده است. بسیاری از خانوارهای شهری ترجیح داده‌اند که به جای اجاره‌نشینی، حتی به خرید مسکن کوچک روی بیاورند تا از گزند رشد مداوم اجاره‌بها در امان بمانند.

سهم خانوارهای مستاجر در کل کشور نیز در این بازه زمانی کاهش یافته است. در سال ۱۳۹۷، ۲۶.۳۳ درصد از خانوارهای شهری مستاجر بودند، اما در سال ۱۴۰۲ این سهم به ۲۳.۱۴ درصد کاهش یافته است. همچنین خانوارهایی که در خانه‌های سازمانی و سایر انواع مسکن غیرملکی و غیر اجاره‌ای زندگی می‌کنند نیز از ۹.۵۴ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۷.۹۳ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته‌اند.

با این حال، لازم به ذکر است که در برخی مناطق کشور، سهم مستاجران بسیار بالاتر از میانگین کشوری است و برخی آمارها حاکی از آن است که این سهم در برخی مناطق به ۵۰ درصد می‌رسد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات