تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 150224

سیستان و بلوچستان دارای کمترین چک برگشتی و یزد در صدر

سیستان و بلوچستان دارای کمترین چک برگشتی و یزد در صدر
آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که استان یزد، بالاترین و سیستان و بلوچستان پایین‌ترین نرخ چک‌های برگشتی را از فروردین 1402 تا تیر 1403 داشته‌اند.

به گزارش شهر بورس، به گزارش شهر بورس، براساس آخرین سرشماری صورت‌گرفته توسط مرکز آمار، میانگین چک‌های برگشتی در کل کشور از ابتدای سال گذشته تا انتهای تیرماه سال جاری، به ازای هر 100 هزار نفر معادل 8.6 فقره بوده است. در این بازه زمانی، به‌طور متوسط به ازای هر 100 هزار نفر، 8.6 چک در سطح کشور برگشت خورده است.

در این بررسی، میانگین چک‌های برگشتی هر استان از فروردین 1402 تا تیرماه 1403 محاسبه و بر جمعیت هر استان تقسیم شده است تا متوسط چک برگشتی به ازای هر 100 هزار نفر به دست آید. طبق این آمار، استان یزد با 34.5 فقره چک برگشتی به ازای هر 100 هزار نفر، بالاترین نرخ را ثبت کرده است، که این عدد تقریباً دو برابر نرخ چک‌های برگشتی در استان تهران است.

استان یزد در صدر این فهرست قرار دارد، درحالی‌که استان سیستان و بلوچستان با تنها 0.6 فقره چک برگشتی به ازای هر 100 هزار نفر، کمترین نرخ چک‌های برگشتی را داشته است. در سایر استان‌ها، حداقل یک فقره چک برگشتی به ازای هر 100 هزار نفر ثبت شده است.

آمارها نشان می‌دهد که تهران در هر ماه بالاترین تعداد چک‌های برگشتی را ثبت کرده است، اما با توجه به جمعیت بالای این استان، متوسط چک برگشتی به ازای هر 100 هزار نفر در رتبه سوم کشور قرار گرفته است. این عدد در استان تهران معادل 15.9 فقره چک بوده و استان قم با 16.2 فقره در رتبه دوم قرار گرفته است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات