تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 150030

اعطای وام ۱۵۰ میلیون تومانی به سربازان

اعطای وام ۱۵۰ میلیون تومانی به سربازان
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام کرد که تسهیلات خوداشتغالی برای سربازان ماهر منقضی خدمت تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهر بورس، سردار محمد جواد زاده کمند، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، از اجرای طرح اعطای تسهیلات خوداشتغالی به سربازان ماهر منقضی خدمت در سال ۱۴۰۳ خبر داد. این اقدام در راستای توسعه اشتغال جوانان و تحقق سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح انجام می‌شود. زاده کمند افزود که این تسهیلات شامل وامی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۷ ساله و کارمزد ۴ درصد خواهد بود.

وی اعلام کرد که بانک مرکزی پنج بانک سپه، صادرات، پاسارگاد، قرض‌الحسنه مهر و قرض‌الحسنه رسالت را به عنوان بانک‌های عامل برای اعطای این تسهیلات معرفی کرده است. اعتبار این طرح بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که سهم هر استان و بانک به صورت دقیق مشخص شده و بخشنامه مربوطه برای اجرا به بانک‌ها و استانداران ابلاغ شده است.

زاده کمند همچنین بیان کرد که حدود ۲۰ هزار نفر از سربازان ماهر منقضی خدمت می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. این افراد باید حداکثر ۵ سال از زمان ترخیصشان گذشته باشد تا واجد شرایط دریافت تسهیلات باشند.

برای ثبت‌نام، سامانه سماسو (سامانه مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان وظیفه) راه‌اندازی شده است که ابتدا به صورت آزمایشی در چهار استان تهران، البرز، قم و قزوین عملیاتی خواهد شد. سربازان ماهر منقضی خدمت در این استان‌ها می‌توانند از طریق سامانه سماسو به نشانی samasoo.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند. متقاضیان در ۲۷ استان دیگر کشور نیز از طریق سامانه سخا به نشانی sakha.epolice.ir اقدام به ثبت‌نام خواهند کرد.

وی تاکید کرد که فرآیند ثبت‌نام و تکمیل درخواست‌ها در هر دو سامانه یکسان خواهد بود و هدف اصلی این طرح حمایت از اشتغال سربازان ماهر پس از پایان خدمت وظیفه عمومی است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون