تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
زمان مطالعه: 9 دقیقه
کد خبر : 149670

تراکتورسازی از منظر فعالان رسانه‌ای کشور

تراکتورسازی از منظر فعالان رسانه‌ای کشور
گروهي از مدیران و کارشناسان حوزه رسانه کشور در سفری به تبریز از واحدهای مختلف گروه صنعتي تراکتورسازي ايران بازدید و در جریان روند توسعه و رشد تولید در این مجموعه قرار گرفتند.

به گزارش شهر بورس، مديرعامل خبرگزاري فارس در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: نظام مديريتي، نوع خودکفايي، عرق و علاقه نيروي انساني مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت گروه صنعتي تراکتورسازي است و رسانه‌ها بايستي اتفاقات بزرگ اين مجموعه را به‌عنوان الگویی موفق بيش از گذشته بخصوص برای سایر صنایع معرفي کنند.

پيام تيرانداز افزود: تراکتورسازي ايران مجموعه‌اي است که از جهات صنعتي و فرهنگي مي‌تواند بسترساز اتفاقات مهمي براي کشور باشد.

وي با تأکید بر اینکه امروزه موضوع خودروسازي يکي از چالش‌هاي جدي کشور محسوب می‌شود اضافه کرد: اين شرايط در مجموعه تراکتورسازي به بهترين شکل ممکن مديريت شده و اين الگوي بسيار خوبي براي بخش‌هاي مختلف خواهد بود که نياز به معرفي و کار رسانه ای بيشتري دارد.

تيرانداز سيستم مديريتي، نوع خودکفايي و عرق و علاقه نيروي انساني اين مجموعه را مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت دانست و اظهار داشت: عملکرد و چشم‌انداز اين مجموعه افتخاری است که همه ايراني‌ها بايد شهد شيرين آن را بچشند و رسانه‌ها نيز بايستي اين اتفاق بزرگ را بيش از گذشته معرفي کنند.

تراکتورسازي ايران نماد جهاد امید آفرینی، جهاد خدمت و جهاد تبیین

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور نیز در طی این بازدید گفت: سه رويکرد مهمي که مقام معظم رهبري طي سال‌‎هاي اخير به آن خيلي تأکید داشتند در تراکتورسازي به‌درستی عملیاتی شده و اتفاقات بسيار بزرگي در اين مجموعه رقم خورده است.

مرتضی کارآموزیان با بیان اينکه رسانه‌ باید با قلم خود، اقدامات و عملکردهاي مثبت و اميدآفرين را به‌صورت شایسته، برای جامعه هدف تبیین کند و وظیفه دارد عملکردها را بر اساس واقعیت انعکاس دهد، گفت: پیشرفت‌ها و اتفاقات بزرگ و توليد بدون وابستگي با وجود تحريم‎ها در مجموعه تراکتورسازي ايران را باید گفت، چراکه کار بسيار ارزشمندي در حال انجام است.


بیشتر بخوانید:تحول فناورانه حمل و نقل تبریز با همراهی بانک صادرات


در ادامه اين بازديد، گوینده خبر و کارشناس چهره آشناي اقتصادی کشور نیز با ابراز شگفتی از تحولات صورت‌گرفته طی چند سال گذشته در تراکتورسازی گفت: اتفاقات و اقدامات انجام‌شده در تراکتورسازي ايران با آخرين بازديد من قابل‌مقایسه نيست.

اميد قاليباف بيان داشت: با تمام موانع و سختي‌هايي که مي‌دانيم توليد در کشور دارد شرکت تراکتورسازي علي‌رغم تمامی این مشکلات و تحريم‌ها، افعال خواستن و توانستن را به معنی واقعی صرف کرده است.

وی ادامه داد: در زمانی که سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت بودم و هر فصل آمارهاي رشد وسايل نقليه را اعلام مي‌کرديم، در مقابل آمار و ارقام زیر 10 درصد خودروسازان درصدهای رشد 170 درصدی تراکتورسازی کلیه آمار و ارقام را تحت شعاع قرار می‌داد.

مجموعه تراکتورسازی یک الگوی موفق برای تمام صنایع

مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه جوان در تراکتورسازی گفت: طي سال‌هاي اخير اتفاقات بسيار بزرگ و ارزشمندي در گروه صنعتي تراکتورسازي ايران انجام‌گرفته و حوزه صنعت و تولید کشور بايد از روش‌هاي موفق این مجموعه در بهبود و ارتقاء توليد و توسعه‌اي الگوبرداری کند.

محمدجواد اخوان اظهار کرد: تراکتورسازي نگين صنعت آذربايجان و الگوي بسيار موفقي از توليد صنعتي در کشور محسوب می‌شود که طي سال‌هاي اخير رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی افزود: طي بازديدي که از اين مجموعه داشتيم، اتفاقات ارزشمندي که در آن انجام مي‌گيرد را لمس کرديم و بر اين باورم که بايد از اين نمونهٔ موفق در خوشه‌هاي صنعتي مختلف و صنايع بزرگ و صنايع خرد الگوگيري انجام بگيرد و حوزه صنعت و تولید کشور از روش‌هاي موفق شرکت تراکتورسازي در راستاي بهبود و ارتقاء توليد و توسعه‌اي که انجام‌گرفته الگو بگيرند.

نقش پررنگ رسانه‌ها در رفع موانع تولید و صنعت

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در حاشیه این بازید رسانه را بازوی توانمند در حوزه مدیریتش اعلام و گفت: رسانه همیشه در کنار ما در مسیر امیدآفرینی در جامعه اقدام به اطلاع‌رسانی دستاوردهاي مثبت و اثربخش و انتقال مسائل و مشکلات بخش توليد کرده‌اند.
مصطفي وحيدزاده اظهار کرد: طي سه سال گذشته رسانه‌ها تمام‌قد کمک‌حال ما بودند و در واقع هميشه پل ارتباطي بين ما و مسئولين و مراکزي بودند که بايد در جريان فعاليت‌ها و مشکلات و موانع سد راه توليدکننده قرار مي‌گرفتند.

وی افزود: خانواده رسانه باتوجه‌به آنچه وظیفه خود می‌داند همیشه در کنار ما در مسیر امیدآفرینی در جامعه اقدام به اطلاع‌رسانی دستاوردهاي مثبت و اثربخش و انتقال مسائل و مشکلات بخش توليد کرده و در حال حاضر چنانچه توفيقي وجود دارد، نقش رسانه‌ها دراین‌خصوص پررنگ و قابل‌توجه است.

گفتني است گروه صنعتی تراکتورسازی ایران هم‌اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در ارومیه و کردستان، ۲ شرکت در خارج از مرزهای ایران اسلامی، بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور می‌باشد که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به انواع تراکتور را تأمین و سال گذشته با ۴۱ میلیون دلار ارزآوری از محل صادرات انواع تراکتور، موتور و قطعات ریخته برای کشور توانسته نقش قابل‌توجهی در صنعت و اقتصاد کشور ایفا کند.
انتهای پیام
عبدالهی
24/6/1403

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون