تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر : 146725

واریزی جدید 1 میلیون و 900 هزار تومانی برای خانوارها/ جزئیات جدید یارانه‌ها

واریزی جدید 1 میلیون و 900 هزار تومانی برای خانوارها/ جزئیات جدید یارانه‌ها
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای قطعی کالابرگ الکترونیکی و جزئیات جدید یارانه‌های تشویقی خبر داد.

به گزارش شهر بورس، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی یک الزام قانونی است و وزارت کار در دولت سیزدهم تمام زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن را فراهم کرده است. او این اظهارات را در حاشیه همایشی آموزشی برای توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی مطرح کرد و تأکید کرد که این وزارتخانه بر اجرای کالابرگ الکترونیکی متعهد است.

تشویقی‌های دولت در طرح یارانه‌ها

مرتضوی در ادامه به یارانه تشویقی دولت اشاره کرد و توضیح داد که طرح “فجرانه” و یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی که به مدت سه ماه اجرا شد، نتایج مثبتی به همراه داشت. او افزود که بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه با این طرح همکاری کرده‌اند و منابع مالی مورد نیاز نیز بدون مشکل تأمین و عملیاتی شده است.

ادامه مسیر یارانه‌ها در دولت چهاردهم

وزیر تعاون ابراز امیدواری کرد که دولت چهاردهم نیز این مسیر را ادامه دهد و تأکید کرد که منابع مالی این طرح از محل هدفمندی یارانه‌ها تأمین شده است. اگر درآمدهای هدفمندی وصول شود، یارانه‌ها پرداخت شده و کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای مشمول شارژ خواهد شد.

تغییرات در شاخص‌های طبقه‌بندی خانوار

سامانه رفاه ایرانیان در اوایل سال ۱۴۰۲ شاخص‌ها و ملاک‌های طبقه‌بندی خانوارها را تغییر داده و صدک‌بندی را جایگزین دهک‌بندی کرده است تا مشمولان یارانه نقدی با دقت بیشتری شناسایی شوند. بر اساس این تغییرات، یارانه‌دهی به دهک‌های مختلف به این صورت است:

دهک مبلغ یارانه یارانه تشویقی تاریخ واریز
دهک‌های 1 تا 3 400 هزار تومان تا 220 هزار تومان 25 هر ماه
دهک‌های 4 تا 7 300 هزار تومان تا 220 هزار تومان 30 هر ماه
دهک‌های 8 و 9 300 هزار تومان ندارد 30 هر ماه

تأثیر تغییرات مالی بر دهک‌بندی خانوارها

تغییرات در رفتارهای مالی خانوار می‌تواند منجر به تغییر دهک درآمدی شود. به عنوان مثال، افزایش گردش مالی بدون توجه به منابع درآمدی ممکن است باعث ارتقای دهک شود و این امر می‌تواند اعتراضاتی را به همراه داشته باشد. وزارت کار امکان بازبینی دهک‌بندی‌ها را برای خانوارهایی که به وضعیت خود معترض هستند، فراهم کرده است.

بازبینی دهک‌بندی‌ها

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، اعلام کرد که با اعمال داده‌های جدید، برخی خانوارها به دهک‌های بالا و برخی به دهک‌های پایین منتقل شده‌اند. برای حدود ۱۳ میلیون خانوار نیز تغییری رخ نداده است. او افزود که در دو سال گذشته بیش از ۵۰ درصد از افرادی که به دهک‌های خود اعتراض داشتند، موفق به رفع این اعتراضات شده‌اند.

منبع: اقتصاد100

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ