تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 146722

آخرین اخبار از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

آخرین اخبار از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت
مرحله سوم واریز سود سهام عدالت با چالش‌هایی همراه است؛ جزئیات کامل را در ادامه بخوانید.

به گزارش شهر بورس، واریز سود سهام عدالت همچنان با چالش‌ها و تأخیرهایی مواجه است که باعث نارضایتی سهامداران شده است. مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که تا کنون برای واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مبلغ ۲۲ هزار میلیارد تومان واریز شده و در صورتی که مبلغ باقی‌مانده نیز به آن اضافه شود، این مبلغ به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مشکلات شرکت‌ها در واریز سود سهام عدالت

بر اساس اظهارات مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، برخی شرکت‌ها به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات مالی موفق به واریز سود سهام عدالت نشده‌اند. او ابراز امیدواری کرده که تا خرداد ماه سال جاری بتوانند مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنند، اما تصمیم نهایی در این زمینه به عهده شورای عالی بورس است.

دو شرکت همچنان بدهکار

ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، نیز توضیح داده که در حال حاضر دو شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت مپنا هنوز بدهی‌های خود را تسویه نکرده‌اند. این دو شرکت به ترتیب ۲.۵ همت و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند که باید به زودی پرداخت کنند.

چالش‌های هلدینگ خلیج فارس

جعفری همچنین اشاره کرده که هلدینگ خلیج فارس به دلیل مشکلاتی که شرکت‌های زیرمجموعه آن، از جمله شرکت‌های فجر و مبین، در واریز سود سهام داشته‌اند، موفق به تسویه کامل سود سهام عدالت نشده است. با این حال، این شرکت همچنان به تدریج سود را واریز می‌کند و انتظار می‌رود که پس از تسویه کامل، شورای عالی بورس مجوز واریز سود سهام عدالت را صادر کند.

هشدار به سهامداران درباره سودجویان

در این میان، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، مهدی حاجی‌وند، نیز هشدار داده که سهامداران باید هوشیار باشند و برای دریافت سود سهام عدالت فقط به شماره شبای ثبت شده خود در سامانه سجام اعتماد کنند. او تأکید کرده که هیچ‌گونه تماس یا لینک برای دریافت سود ارسال نخواهد شد و اخبار مربوط به واریز سود باید تنها از منابع رسمی پیگیری شود.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا سرانجام واریز سود سهام عدالت تحقق خواهد یافت یا باز هم شرکت‌های بدهکار به تعهدات خود عمل نخواهند کرد. این سؤال همچنان برای سهامداران بدون پاسخ مانده است.

منبع: اکونگار

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ