تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر : 146655

اطلاعیه مهم درباره کارت سوخت

اطلاعیه مهم درباره کارت سوخت
با راه‌اندازی سامانه ثبت نام کارت سوخت الکترونیکی، نیازی به مراجعه حضوری ندارید. تمامی مراحل به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و کارت سوخت شما سریع‌تر صادر خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، جعفر سالاری‌نسب، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد که سوخت مورد نیاز مرزها تأمین شده و کارت‌های آزاد برای اتوبوس‌های عبوری از مرزهای باشماق و ریمدان اختصاص یافته است. وی همچنین از افزایش کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های سوخت برای رفاه حال زائران اربعین خبر داد.

در راستای تأمین سوخت برای موکب‌های اربعین حسینی، ۲۰ جایگاه سیار در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه و ۱۷ دستگاه سوخت‌رسان سیار در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان مستقر شده‌اند. به گفته سالاری‌نسب، مصرف بنزین در مرداد ماه سال جاری به ۱۲۷ میلیون لیتر در روز رسیده است.

سیدباقر نورالدینی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد، خبر از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت داد. وی افزود که مالکان خودروهای نو شماره می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی https://fcs.niopdc.ir ثبت درخواست کارت سوخت خود را انجام دهند.

در یک برنامه زنده تلویزیونی، جلیل سالاری، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، به زائران توصیه کرد تا برای جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌ها و تسریع در عملیات سوخت‌گیری، از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند. وی تأکید کرد که استفاده از کارت سوخت شخصی بر اساس قانون الزامی است و تنها در شرایط اضطراری می‌توان از کارت جایگاه استفاده کرد.

کارشناسان هشدار داده‌اند که وضعیت فعلی مصرف بنزین در کشور غیرقابل‌دوام است. با وجود تولید بالای بنزین، نیاز به واردات داریم و دچار ناترازی شده‌ایم. این امر به دلیل سرکوب قیمتی و پایین بودن قیمت بنزین است که مدیریت مصرف را دشوار کرده است.

یکی از راهکارهای پیشنهادی برای کنترل مصرف و افزایش عدالت اجتماعی، سهمیه‌بندی بنزین به نفر است. در این روش، هر فرد تا سقف مشخصی از بنزین یارانه‌ای بهره‌مند می‌شود و مازاد مصرف باید از بازار آزاد تهیه شود. این امر انگیزه‌های افراد برای مدیریت مصرف را افزایش می‌دهد.

وحید احمدی، نماینده مجلس، بر این باور است که سهمیه‌بندی بنزین به نفر می‌تواند عدالت بیشتری در توزیع یارانه‌های بنزین ایجاد کند و از هدررفت سوخت جلوگیری کند. در این طرح، بازار ثانویه‌ای برای خرید و فروش بنزین ایجاد می‌شود که قیمت‌ها را به سطح واقعی نزدیک‌تر می‌کند.

منبع: اقتصاد100

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ