تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 146542

پیش‌بینی جدید آینده بازار طلا و ارز/ آیا زمان فروش رسیده است؟

پیش‌بینی جدید آینده بازار طلا و ارز/ آیا زمان فروش رسیده است؟
قیمت سکه در بازار دوشنبه با یک میلیون تومان افزایش به 42 میلیون تومان رسید و جو خرید در بازارها بیشتر شد. معامله‌گران از الگوهای هارمونیک و سر و شانه معکوس در بازارها خبر می‌دهند.

به گزارش شهر بورس، جو خرید در بازارهای طلا و ارز با گذشت 13 صفر همچنان پرقدرت ادامه دارد. روز دوشنبه، قیمت‌ها به صعود خود ادامه دادند و سکه با افزایش یک میلیون تومانی به مرز 42 میلیون تومان رسید. درهم امارات نیز وارد کانال 16 هزار تومان شد و قیمت دلار تهران و سکه به کانال بالاتر افتادند.

دلایل افزایش جو خرید در بازار

معامله‌گران می‌گویند که بعد از خرید طلا در روز یکشنبه به مناسبت 13 صفر، بسیاری از طلافروشان و بنکداران در روز دوشنبه برای جایگزینی فروش طلای یکشنبه، دست به خرید زدند. این موضوع منجر به افزایش جو خرید در بازار شد. همچنین، با پایان مهلت ثبت‌نام خودرو، فشار فروش از سر بازار برداشته شد و جو خرید به شدت افزایش یافت.

الگوهای فنی در بازار

علاوه بر این، تحلیلگران فنی بازار به تشکیل الگوهای هارمونیک و سر و شانه معکوس در بازار اشاره کردند که همگی سیگنال خرید صادر می‌کردند. اما تحلیلگران هشدار می‌دهند که قیمت‌ها به محدوده مقاومتی مهمی نزدیک می‌شوند و در این نقاط خرید به‌صرفه نیست. مقاومت‌های مهم شامل سکه در 42 میلیون و 900 هزار تومان، طلای آبشده در 15 میلیون و 540 هزار تومان و دلار هرات در 59 هزار و 600 تومان است.

افزایش قیمت‌ها و حباب سکه

قیمت سکه در روز دوشنبه یک میلیون تومان افزایش یافت و با گپ مثبت در 41 میلیون و 850 هزار تومان بازگشایی شد. با این حال، تلاش برای عبور از مقاومت 42 میلیون و 600 هزار تومان ناکام ماند. همچنین، حباب سکه امامی به 18 درصد رسید که در محدوده منطقی حباب 17 تا 24 درصدی قرار دارد.

تحلیل نسبت قیمت سکه به طلا

در بازار نیز تحلیلی دست به دست می‌شد که بیانگر این بود که نسبت قیمت سکه به قیمت طلا نشان می‌دهد خرید سکه در حال حاضر منطقی‌تر از خرید طلا است. البته این تحلیل تأیید نشده و تنها در بازار منتشر شده است.

جدول مقاومتی بازارها

نوع دارایی مقاومت مهم قیمت فعلی
سکه 42 میلیون و 900 هزار تومان 42 میلیون تومان
طلای آبشده 15 میلیون و 540 هزار تومان 15 میلیون و 500 هزار تومان
دلار هرات 59 هزار و 600 تومان 58 هزار و 500 تومان
درهم امارات 16 هزار تومان 16 هزار و 100 تومان

با توجه به تحلیل‌های موجود، اگر قیمت‌ها نتوانند از این مقاومت‌ها عبور کنند، بازار ممکن است در سطوح فعلی نوسانات کوتاه‌مدتی داشته باشد.

منبع: اکوایران

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ