تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۹
کد خبر : 146472

گردشگری؛ سلاح مخفی ایران در مقابله با تحریم‌ها/ چگونه گردشگری می‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد؟

گردشگری؛ سلاح مخفی ایران در مقابله با تحریم‌ها/ چگونه گردشگری می‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد؟
رئیس اتاق ایران معتقد است که توسعه گردشگری می‌تواند راهکاری اساسی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی باشد.

به گزارش شهر بورس، توسعه گردشگری به عنوان راهکاری موثر برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی مطرح شده است. رئیس اتاق ایران تأکید می‌کند که با افزایش تعداد گردشگران ورودی به کشور، می‌توان بسیاری از محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها را کاهش داد یا حتی بی‌اثر کرد. برای دستیابی به این هدف، باید شرایط مناسبی برای جذب گردشگران از سراسر جهان به ایران فراهم شود.

مزایای گردشگری ورزشی

صمد حسن‌زاده در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران بیان کرد: اگر شرایط مناسبی فراهم کنیم تا گردشگران از نقاط مختلف دنیا به ایران بیایند، می‌توانیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم، اقتصاد را رونق دهیم و فرهنگ غنی ایران را به دنیا معرفی کنیم. او همچنین به مزیت‌های گردشگری ورزشی اشاره کرد و گفت: درخشش ورزشکاران ایرانی در المپیک 2024 پاریس نشان‌دهنده پتانسیل بالای ایران در این حوزه است. باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق از این مزیت‌ها بهره‌برداری کنیم.

دولت جدید و گردشگری

احد عظیم‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران، نیز به تأثیر دولت جدید بر رونق گردشگری اشاره کرد و گفت: فصل رونق گردشگری فرا رسیده و امیدواریم با عملکرد دولت جدید، ورود توریست به ایران افزایش یابد. او همچنین به موفقیت‌های ترکیه در حوزه گردشگری اشاره کرد و خواستار حمایت از فعالان اقتصادی در این زمینه شد.

چالش‌های گردشگری سلامت

حامد عسگری، معاون بین‌الملل اتاق ایران، درباره گردشگری سلامت توضیح داد: متأسفانه گردشگری سلامت در ایران متولی مشخصی ندارد. این مسئله باعث شده که نتوانیم از مزیت‌های خود در این حوزه به خوبی استفاده کنیم. او همچنین به ضعف زیرساخت‌های درمانی و حضور واسطه‌گران غیررسمی اشاره کرد که باعث کاهش رونق گردشگری سلامت در ایران شده است.

توسعه حمل‌ونقل هوایی و گردشگری

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، تأکید کرد: تحقق هدف‌گذاری 15 میلیون گردشگر ورودی بدون توسعه حمل‌ونقل هوایی ممکن نیست. او همچنین از حمایت‌های مالیاتی برای فعالیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

شالبافیان اضافه کرد: حوزه گردشگری بدون جذب سرمایه‌های هوشمند رشد جهشی نخواهد داشت. مشوق‌هایی باید ایجاد شود تا بتوانیم این سرمایه‌ها را جذب کنیم.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ