تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر : 146321

الناز جمالی در گفت‌وگو با شهر بورس تشریح کرد؛

بورس نیازمند حمایت بیشتر برای بازگشت به ثبات/ روند صعودی ادامه دارد؟

بورس نیازمند حمایت بیشتر برای بازگشت به ثبات/ روند صعودی ادامه دارد؟
الناز جمالی، کارشناس بازار سرمایه، تأکید کرد که بازار سهام برای بازگشت به ثبات نیازمند حمایت‌های بیشتری است. وی به بررسی روند صعودی اخیر و تداوم آن پرداخت.

الناز جمالی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره افزایش ریسک سیستماتیک سیاسی و اثرات آن بر بازار سهام، اظهار داشت: بازار سهام روزهای پرتنشی را پشت سر گذاشته است. سایه ترس از حملات ایران به اسرائیل و اخبار سیاسی مرتبط، موجب نگرانی‌های عمده‌ای برای سهامداران شده و باعث شد شاخص کل بورس تهران بعد از دو روز ریزش سنگین، محدوده دو میلیون واحدی خود را از دست بدهد و به پایین‌ترین سطح در سال جاری برسد.

وی افزود: اعمال محدودیت دامنه نوسان، نه تنها به بهبود شرایط کمکی نکرد، بلکه عدم اعتماد به بازار را بیشتر کرد. این محدودیت، باعث شد نقدینگی در سطح یک هزار و 500 میلیارد تومان حبس شود و عملاً بازار سهام به نوعی تعطیل شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: پس از کاهش تنش‌های سیاسی در خاورمیانه، دامنه نوسان به کمی بالاتر از یک درصد رسید و در هفته جاری شاهد دامنه نوسان دو درصدی در سهام بودیم. با این حال، بازار همچنان تحت تأثیر شرایط نامساعد قرار دارد.

وی تصریح کرد: خبرهای مثبتی که از سوی شورای عالی بورس منتشر شد، از جمله ابلاغیه خرید پنج هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها، توانست تا حدودی اعتماد از دست رفته را به بازار بازگرداند. اما همچنان حمایت‌های مسئولین لازم است تا بازار به ثبات برسد.

جمالی درباره تحولات مدیریتی و تأثیر آن بر بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: ورود آقای همتی به عنوان وزیر جدید اقتصاد و تأکید وی بر حمایت از بورس، امیدواری‌ها را برای بهبود شرایط بازار افزایش داده است. وی تأکید کرده که بورس باید سمبل اعتماد سهامداران باشد و این موضوع می‌تواند به تقویت بازار کمک کند.

وی در پایان گفت: با توجه به پمپاژ اخبار مثبت و تلاش‌های مضاعف در جهت حمایت از بازار، می‌توان به بازگشت روزهای مثبت برای بازار سهام خوش‌بین بود، اما همچنان احتیاط در این شرایط لازم است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سید یکشنبه , 28 مرداد 1403 - 22:47

همه چیز دست خود دولتاس
سهمایی مثل بگیلان از زمان عرضه اولیه شدنش ۴سال گذشته ۱۱۰درصد باید رشد کنه تازه مردم به پول ۴سال قبلشون برسن قیمت عرضه اولیش
بعد برا منفی خوردن حجم مبنا 1گذاشتن که با ۵۰۰۰ فروش منفی ۵ میخورد
الان که میدونن خیلی زیرتر نمیوونه بره حجم مبنا شد ۱/۵میلیون

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ