تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 146265

این وام‌ها نیاز به سپرده و معدل حساب ندارند/ وام‌های بدون سپرده؛ سریع‌ترین راه‌حل برای نیازهای فوری

این وام‌ها نیاز به سپرده و معدل حساب ندارند/ وام‌های بدون سپرده؛ سریع‌ترین راه‌حل برای نیازهای فوری
دریافت وام بدون نیاز به سپرده‌گذاری یکی از راهکارهایی است که دولت و بانک‌ها برای تسهیل شرایط مالی مردم ارائه کرده‌اند. در این گزارش با انواع وام‌هایی که بدون سپرده‌گذاری ارائه می‌شوند، آشنا شوید.

به گزارش شهر بورس، در شرایط اقتصادی فعلی کشور، یکی از راه‌های تأمین نیازهای ضروری زندگی، دریافت وام است. اما پروسه‌های طولانی و پیچیده بانک‌ها برای سپرده‌گذاری و ایجاد میانگین حساب، این روند را برای بسیاری از افراد دشوار می‌کند. در راستای تسهیل این شرایط، دولت و برخی بانک‌ها اقدام به ارائه وام‌هایی بدون نیاز به سپرده‌گذاری و برآورد معدل حساب کرده‌اند.

وام ازدواج

یکی از این تسهیلات وام ازدواج است. این وام به زوجینی تعلق می‌گیرد که تاریخ عقدشان پس از فروردین 1398 باشد و تاکنون از این وام استفاده نکرده باشند. نرخ کارمزد این وام 4 درصد است.

وام فرزندآوری

برای تشویق زوجین به فرزندآوری، وامی با نرخ کارمزد 4 درصد و بدون نیاز به سپرده‌گذاری در نظر گرفته شده است. این وام به خانواده‌هایی که فرزندانشان پس از سال 1400 به دنیا آمده‌اند، تعلق می‌گیرد و تا 5 فرزند را پوشش می‌دهد.

وام ضروری بازنشستگان

بازنشستگان نیز می‌توانند از وام ضروری با نرخ 4 درصد بهره‌مند شوند. این وام به بازنشستگانی تعلق می‌گیرد که حداقل یک سال از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها گذشته باشد. مبلغ این وام 30 میلیون تومان است.

وام صندوق رفاه دانشجویان

دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی و آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای می‌توانند از وام‌های تحصیلی و مسکن صندوق رفاه دانشجویان بهره‌مند شوند. همچنین وام شهریه به دانشجویان شبانه دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، علمی کاربردی و آزاد تعلق می‌گیرد. این وام‌ها با نرخ‌های کارمزد 2 تا 4 درصد و مبالغی از 2 تا 35 میلیون تومان ارائه می‌شود.

وام ودیعه مسکن

این وام با هدف حمایت از مستاجران به افراد متأهل، سرپرستان خانوار، زنان مجرد بالای 35 سال و مردان بالای 45 سال تعلق می‌گیرد. نرخ کارمزد این وام 23 درصد است.

وام خرید کالا و خدمات

اخیراً بانک‌ها وامی تحت عنوان وام خرید کالا به مردم ارائه می‌دهند. این وام بدون نیاز به سپرده‌گذاری است و امکان خرید کالاها و خدمات مختلف را فراهم می‌کند.

وام‌های خاص بانک ملی

بانک ملی نیز وام‌های بدون سپرده‌گذاری برای تعمیر مسکن و تأمین هزینه‌های درمان با ارائه نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه می‌دهد. همچنین وام‌های کارمندی برای کارمندان با رتبه‌های امتیازی بالا و بدون بدهی معوق به بانک، فراهم شده است.

وام فوری با تضمین دارایی

یکی از روش‌های دریافت وام بدون سپرده‌گذاری، استفاده از تضمین دارایی‌هاست. به عنوان مثال، شما می‌توانید بخشی از ارزش طلای خود را به عنوان تضمین در نظر گرفته و وام دریافت کنید.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات