تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 146259

عرضه اینترنتی گوشت یارانه‌ای

عرضه اینترنتی گوشت یارانه‌ای
توزیع یارانه‌ای گوشت از طریق اینترنت؛ طرحی که از سوی شهرداری آغاز شده اما آیا این طرح می‌تواند مشکلات ساختاری اقتصاد ایران را حل کند؟

به گزارش شهر بورس، شهرداری تهران برای بهبود قدرت خرید مردم، اقدام به عرضه گوشت قرمز یارانه‌ای از طریق اپلیکیشن شهرزاد کرده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که افزایش قیمت گوشت طی سال‌های اخیر به دلیل عواملی مانند تورم، سیاست‌های نامناسب اقتصادی و افزایش هزینه دامداران، باعث شده است که این محصول برای بسیاری از خانوارها به کالایی دست‌نیافتنی تبدیل شود. اما آیا چنین طرح‌هایی می‌توانند مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنند؟

بر اساس آمار منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران، قیمت گوشت قرمز از فروردین 1397 تا اردیبهشت 1403 هفت برابر افزایش یافته است. این رشد بی‌رویه قیمت‌ها باعث شده تا شهرداری تهران اقدام به اجرای طرح توزیع یارانه‌ای گوشت از طریق اینترنت کند، اما این طرح با انتقادات زیادی همراه بوده است.

توزیع اینترنتی گوشت

شهرداری تهران به‌منظور جلوگیری از حذف گوشت از سفره خانوارها، طرحی آزمایشی برای عرضه اینترنتی گوشت یارانه‌ای اجرا کرده است. مردم می‌توانند با ثبت‌نام در اپلیکیشن شهرزاد، ماهانه تا سقف 6 کیلوگرم گوشت یارانه‌ای خریداری کنند. اما هنوز گوشت ارزان‌قیمت در این سامانه عرضه نشده است و تبلیغات این سامانه فقط روی بیلبوردها دیده می‌شود.

نگرانی کارشناسان

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که چنین طرح‌هایی نمی‌توانند مشکلات معیشتی مردم را حل کنند. آنها بر این باورند که مشکلات ساختاری اقتصاد، از جمله تورم، نیازمند اصلاحات جدی است و اقدامات کوتاه‌مدتی مانند توزیع یارانه‌ای گوشت نمی‌توانند تأثیر پایداری داشته باشند. در کشورهای توسعه‌یافته، تورم کنترل شده و دستمزدها اصلاح شده‌اند و به همین دلیل نیازی به توزیع یارانه‌ها در قالب اجناس وجود ندارد.

همچنین، شبهاتی در خصوص شفافیت این پروژه‌ها وجود دارد. بسیاری از مردم و کارشناسان نمی‌دانند که این اپلیکیشن‌ها چگونه و با چه سازوکاری اقدام به توزیع گوشت می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات