تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 146192

نوسانات دلار در هفته‌های آینده/ پیش‌بینی‌ جدید از آینده ارز در دولت چهاردهم

نوسانات دلار در هفته‌های آینده/ پیش‌بینی‌ جدید از آینده ارز در دولت چهاردهم
با نوسانات اخیر در قیمت دلار، آینده این ارز در دوران دولت چهاردهم با سوالات بسیاری روبروست. برزو حق‌شناس به بررسی این وضعیت و تأثیرات احتمالی مذاکرات برجام پرداخته است.

به گزارش شهر بورس، در روزهای اخیر قیمت دلار با نوسانات مختلفی مواجه شده و در محدوده ابتدایی کریدور ششم و انتهایی کریدور پنجم حرکت کرده است. با توجه به تأخیر ایران در پاسخ به اقدامات اسرائیل و مشخص شدن ترکیب کابینه دولت چهاردهم، سوالاتی درباره آینده قیمت دلار در ماه‌های آینده و به‌ویژه در دوران دولت جدید مطرح شده است. برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز به پیش‌بینی قیمت دلار در دو ماه آینده پرداخته و نظرات گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی آینده را بررسی کرده است.

حق‌شناس بیان کرد: در هفته گذشته دو سناریو برای قیمت دلار مطرح شد. در صورت حرکت دلار به سمت کانال دوم کریدور ششم، انتظار می‌رفت که این ارز وارد یک روند صعودی شود و حتی تا نیمه کریدور ششم پیشروی کند. اما این سناریو محقق نشد و دلار وارد بازه رنج شد؛ به این معنی که قیمت دلار در حال حاضر بین کانال هشتم از کریدور پنجم تا کانال ابتدایی کریدور ششم نوسان خواهد داشت، مگر اینکه اتفاقات سیاسی خاصی مانند ترور مقامات یا توافقات جدید رخ دهد.

تأثیر برجام بر قیمت دلار

حق‌شناس درباره برجام و کابینه دولت اظهار داشت: کابینه دولت آقای پزشکیان به مجلس معرفی شده و در حوزه سیاست خارجی، جناب آقای عراقچی با سابقه حضور در مذاکرات برجامی و به عنوان یکی از پایه‌گذاران این توافق، نقش مهمی ایفا خواهد کرد. اگر مذاکرات جدی شوند، انتظار می‌رود که دلار تحت‌تأثیر قرار گرفته و قیمت‌ها کاهش یابد. در غیر این صورت، دلار همچنان در بازه رنج نوسان خواهد داشت.

نوسانات دلار در هفته آینده

این کارشناس بازارهای مالی پیش‌بینی کرد: در هفته پیش رو، اگر التهاب خاص سیاسی یا توافق جدیدی رخ ندهد، قیمت دلار همچنان در بازه بین کریدور پنجم و ششم نوسان خواهد داشت.

تعیین سرنوشت قیمت دلار در نیمه دوم سال

حق‌شناس همچنین افزود: برای نیمه دوم سال، تعیین تکلیف قیمت دلار به سیاست‌های دولت و رئیس‌کل بانک مرکزی بستگی دارد. در صورتی که آقای همتی به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب شود و سیاست‌های تک‌نرخی شدن ارز را اجرا کند، بازار ممکن است شاهد تغییرات بیشتری باشد.

منبع: اقتصاد ۱۰۰

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ