تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 146190

واریز یارانه سفر برای بازنشستگان

واریز یارانه سفر برای بازنشستگان
بازنشستگان می‌توانند از یارانه سفر بهره‌مند شده و با هزینه‌ای کم به شمال کشور سفر کنند؛ ثبت‌نام از طریق دفاتر امور بازنشستگی.

به گزارش شهر بورس، بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد از تاریخ اول شهریور ماه با بهره‌مندی از یارانه سفر، امکان سفر به شمال کشور و اقامت در هتل کیش مهر فریدونکنار را خواهند داشت. این بازنشستگان می‌توانند سه شب به‌صورت فولبرد (صبحانه، نهار و شام) در این هتل اقامت کنند.

براساس این طرح، هزینه هر شب اقامت برای هر نفر ۱۲ میلیون ریال (۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) تعیین شده است که ۷۰۰ هزار تومان آن به‌عنوان یارانه سفر توسط صندوق فولاد پرداخت می‌شود و مبلغ باقی‌مانده (۵۰۰ هزار تومان) از حقوق بازنشستگان طی اقساط ۱۲ ماهه کسر خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به دفاتر امور بازنشستگی مراجعه کنند.

بررسی عملکرد صندوق بازنشستگی فولاد توسط دیوان محاسبات کشور

در همین حال، دیوان محاسبات کشور در ادامه سلسله جلسات شفافیت و انضباط مالی، عملکرد موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد را مورد بررسی قرار داد. طبق گزارش این نهاد نظارتی، طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان از منابع دولتی برای پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان به این صندوق اختصاص یافته است.

همچنین، با توجه به تسویه ۸۰ درصد بدهی دولت به صندوق در سال ۱۳۹۲ از طریق واگذاری اموال، بر شفاف‌سازی مطالبات موسسه از دولت تاکید شد. با توجه به این که حدود ۷۰ درصد منابع پرداخت مستمری بازنشستگان از سوی دولت تامین می‌شود و با روند افزایشی پرداخت‌ها در آینده، تجدید نظر در سرمایه‌گذاری‌های موجود امری ضروری است.

منبع: اقتصاد 100

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات