تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
کد خبر : 145984

ارزآوری ۲۰ میلیون دلاری چای ایرانی/ رشد صادرات به کشورهای اروپایی

ارزآوری ۲۰ میلیون دلاری چای ایرانی/ رشد صادرات به کشورهای اروپایی

چای ایرانی در بازارهای جهانی همچنان مورد استقبال قرار دارد. در سال گذشته ۱۵ هزار تن چای به کشورهای اروپایی صادر شد، اما صادرکنندگان همچنان با چالش‌های زیرساختی مواجه‌اند.

به گزارش شهر بورس، صادرات چای ایرانی به بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد. رئیس سازمان چای کشور از صادرات ۱۵ هزار تن چای ایرانی در سال گذشته به کشورهای اروپایی و همسایه خبر داد. به گفته حبیب جهانساز، این میزان صادرات به بیش از ۲۳ کشور جهان انجام شده و شامل بازارهای اروپایی نیز می‌شود.

جهانساز اظهار داشت که سالانه حدود ۱۲ هزار تن چای ایرانی صادر می‌شود، اما در سال گذشته این رقم به ۱۵ هزار تن رسیده است. مقصد اصلی این صادرات کشورهای همسایه و اروپایی بوده که نشان از رشد تقاضا برای چای ایرانی دارد.

ارزآوری ۲۰ میلیون دلاری چای ایرانی

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به ارزش ارزی این صادرات بیان کرد که سالانه حدود ۲۰ میلیون دلار ارزآوری از صادرات چای به کشورهای همسایه و اروپا حاصل می‌شود. وی تاکید کرد که تلاش‌ها برای افزایش این ارزآوری همچنان ادامه دارد و هدف، استمرار در این زمینه است.

به گفته برخی از کارخانه‌داران چای، مشکلات زیرساختی در بخش صادرات یکی از مهم‌ترین موانع بر سر راه توسعه صادرات است. این مشکلات ممکن است به کاهش توان صادراتی کشور در این حوزه منجر شود و لازم است مسئولان برای رفع آنها اقدام کنند.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ