تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 145967

افت قیمت دلار؛ عقب‌نشینی یک کاناله

افت قیمت دلار؛ عقب‌نشینی یک کاناله

در روزهای اخیر قیمت دلار به دلیل افزایش عرضه کاهش یافت، اما آیا این روند ادامه خواهد داشت یا دلار به کریدور ششم بازخواهد گشت؟

به گزارش شهر بورس، قیمت دلار امروز با کاهش ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومانی آغاز شد و به نیمه پایینی کانال هشتم از کریدور پنجم بازگشت. این کاهش، معامله‌گران را به این باور رسانده که دلار به کف قیمتی خود رسیده است. به اعتقاد آنان، رشد قیمت نفت و طلا می‌تواند نشان‌دهنده کاهش بیشتر ارزش دلار باشد.

وضعیت عرضه و تقاضا

روند تعادل عرضه و تقاضا در بازار همچنان پابرجاست، اما برخی کارشناسان معتقدند در صورت کاهش ارزپاشی توسط سیاست‌گذار، تقاضا ممکن است از عرضه پیشی بگیرد و دلار را به کریدور ششم بکشاند. این دیدگاه به‌خصوص در شرایطی که تنش‌های بین‌المللی افزایش یافته و احتمال وقوع حمله به دلیل هشدارهای امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بالا رفته است، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

افت قیمت درهم و دیگر ارزها

در بازار دیگر ارزها، قیمت درهم با کاهش ۲۰۰ تومانی به ۱۵ هزار و ۹۸۰ تومان رسید. همچنین قیمت تتر نیز با افت ۷۰۰ تومانی در سطح ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت و تنها ۴۰۰ تومان بالاتر از دلار معامله شد.

پوند انگلیس نیز با ۷۵۰ تومان کاهش در نرخ ۷۵ هزار و ۳۳۰ تومان معامله شد و یورو با کاهش ۱۰۰۰ تومانی به رقم ۶۴ هزار و ۲۲۰ تومان رسید.

در روز یکشنبه، اسکناس دلار با قیمت ۴۹ هزار و ۶۱ تومان و حواله دلار با نرخ ۴۵ هزار و ۹۳ تومان عرضه شدند که نسبت به آخرین معامله هفته گذشته، هر دو با افزایش ۹۰ تومانی همراه بودند.

منبع: اقتصاد ۱۰۰

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات