تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر : 145930

13 هزار خودروی وارداتی کجا پنهان شده‌اند؟

13 هزار خودروی وارداتی کجا پنهان شده‌اند؟
با وجود ترخیص ۱۳ هزار خودروی وارداتی از گمرک، خیابان‌های کشور همچنان از حضور این خودروها خالی هستند. آیا این خودروها به دست مردم رسیده‌اند یا سرنوشت دیگری در انتظارشان است؟

به گزارش شهر بورس، طبق اعلام رئیس کل گمرک ایران، از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۲۰ مرداد، بیش از ۱۳ هزار خودروی خارجی به صورت قطعی از گمرکات کشور ترخیص شده‌اند. این در حالی است که در کل سال گذشته، تعداد خودروهای ترخیص شده از گمرک تنها ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه بوده است. آمارهای ارائه شده توسط محمد رضوانی‌فر نشان‌دهنده رشد قابل توجه ترخیص خودروهای وارداتی در سال جاری است. سال گذشته، فرآیند واردات و ترخیص خودرو به شکلی محدود و کند انجام می‌شد.

رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، اعلام کرد که ارزش این تعداد خودروی سواری نو که ترخیص شده‌اند، ۲۷۷ میلیون دلار است. به گفته او، در همین مدت مشابه سال گذشته، تنها ۷۳۸ دستگاه خودرو به ارزش ۱۵.۶ میلیون دلار وارد کشور و از گمرک ترخیص شده بود.

وی همچنین توضیح داد که واردکنندگان عمده خودرو در این دوره شامل معین‌خودرو ایرانیان با ۴۱۸۴ دستگاه، سایپا با ۱۷۷۰ دستگاه، کرمان‌موتور با ۱۵۱۷ دستگاه، بهمن‌موتور با ۱۲۲۹ دستگاه، رهام تجارت پارک با ۸۹۷ دستگاه و ماموت‌خودرو با ۶۰۵ دستگاه بوده‌اند.

نکته قابل توجه این است که با وجود ترخیص این تعداد خودرو، آثار حضور آن‌ها در معابر و خیابان‌های کشور به چشم نمی‌خورد. این امر احتمالاً به دلیل ترجیح برخی متقاضیان برای نگهداری خودروها به‌منظور فروش در زمان مناسب‌تر و با قیمت بالاتر ناشی از عدم ثبات اقتصادی و تورم انتظاری است.

 

منبع: اطلاعات

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ