تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر : 145652

جزئیات و شرایط واگذاری زمین رایگان

جزئیات و شرایط واگذاری زمین رایگان
سیاست واگذاری زمین رایگان به متقاضیان در سال‌های اخیر به عنوان یکی از کلیدی‌ترین اقدامات در افزایش تولید مسکن و رونق بازار مسکن معرفی شده است.

به گزارش شهر بورس، واگذاری زمین رایگان به متقاضیان، یکی از سیاست‌های کلیدی در افزایش تولید مسکن بوده که تأثیرات مثبتی بر بازار مسکن در سال‌های گذشته داشته است. این سیاست باعث رونق بازار مسکن و افزایش رضایتمندی متقاضیان شده است. مجید جودی، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که تخصیص زمین به متقاضیان در روستاها به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت مهاجرت معکوس و افزایش تولید مسکن در بافت‌های روستایی محسوب می‌شود.

جودی تأکید کرد: این سیاست باید به صورت جدی توسط دولت اجرایی شود و در دولت‌های آینده نیز ادامه یابد، چراکه این راهکار می‌تواند به رونق مسکن در شهرهای کشور کمک کند. او افزود که در دولت سیزدهم، تخصیص زمین رایگان به افزایش تدریجی تولید مسکن در روستاها کمک کرده و این روند باید تقویت شود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن همچنین به تأثیرات این سیاست در کاهش هزینه‌های ساخت مسکن برای روستاییان اشاره کرد و بیان کرد که ساخت واحدهای مسکونی افقی و کم‌تراکم، مانند یک یا دو طبقه، باعث کاهش هزینه‌ها شده و بسیاری از متقاضیان این واحدها را به صورت تدریجی ساخته‌اند.

جودی در پایان گفت که روند تخصیص زمین باید تسریع شود تا تولید مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر افزایش یابد. او به پروژه ساخت حدود یک میلیون واحد مسکونی در این مناطق اشاره کرد و بر لزوم ادامه این سیاست تأکید کرد.

منبع: بانک اول

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ