تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 145614

آغاز همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در تأمین اجتماعی؛ وعده‌ای که عملی شد!

آغاز همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در تأمین اجتماعی؛ وعده‌ای که عملی شد!
با آغاز فرآیند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در تأمین اجتماعی، گامی بزرگ در جهت عدالت اقتصادی برداشته شد. این اقدام که شامل همه گروه‌های بازنشستگان می‌شود، در راستای بهبود معیشت آن‌ها است.

به گزارش شهر بورس، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که فرآیند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان رسماً آغاز شده است. پیش‌تر نیز در دو نوبت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران اجرا شده بود. این بار نیز با پرداخت علی‌الحساب همسان‌سازی بر اساس مصوبه دولت، این فرآیند شروع شده است.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، بیان کرد: هدف ما این است که متناسب‌سازی حقوق برای تمامی گروه‌های بازنشستگان، از حداقل‌بگیران گرفته تا سطوح دیگر، به اجرا درآید. ما با تشکیل کارگروه مشترکی با کانون عالی بازنشستگان در تلاش هستیم که نحوه اجرای این فرآیند را با توجه به منابع محدود، به سرعت تعیین کنیم.

تسویه بدهی‌های کلان و مدیریت منابع

موسوی ادامه داد که طی سال‌های گذشته سازمان تأمین اجتماعی به بانک رفاه برای پرداخت حقوق‌ها مبلغ 106 هزار میلیارد تومان بدهکار شده بود، اما اکنون تعهدات ماهانه بالغ بر 60 تا 65 هزار میلیارد تومان انجام می‌شود، بدون اینکه از دارایی‌های بازنشستگان برای استقراض استفاده شود. او اضافه کرد که اگر این مسیر قبلی ادامه می‌یافت، بدهی‌ها به بیش از 230 هزار میلیارد تومان می‌رسید.

تسویه مطالبات تأمین اجتماعی از دولت

یکی دیگر از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم، تسویه بالغ بر 260 هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی بوده است. موسوی تصریح کرد: این پرداخت‌ها شامل دارایی‌های ارزشمندی مانند پتروشیمی شازند و شرکت کشتیرانی بوده که از سال 1357 تا 1400 به تأمین اجتماعی واگذار شده‌اند. در واقع در دولت سیزدهم، سه و نیم برابر کل دولت‌های گذشته، مطالبات سازمان تأمین اجتماعی بازپرداخت شده است.

توسعه خدمات درمانی رایگان

موسوی در ادامه به اهمیت توسعه خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: درمان رایگان باید به عنوان یک سپر مقابله با فقر در نظر گرفته شود. در این دوره، 43 درمانگاه تخصصی و بیمارستان به بهره‌برداری رسیده‌اند و 340 پروژه درمانی دیگر نیز در دست اجرا است. این پروژه‌ها شامل بیمارستان شهید فیاض‌بخش با 550 تخت و بیمارستان‌های دیگر در نقاط مختلف کشور است که به زودی افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل تأمین اجتماعی همچنین به ضرورت افزایش پوشش بیمه تکمیلی برای بازنشستگان اشاره کرد و افزود: تعهدات بیمه تکمیلی در این دولت حدود 80 درصد افزایش یافته و سهم مشارکت سازمان نیز از 30 درصد به 50 درصد رسیده است.

منبع: اقتصادآنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ