تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر : 145494

علت قطعی برق بخش خانگی چیست؟

علت قطعی برق بخش خانگی چیست؟
مصرف برق در کشور به‌طور چشمگیری افزایش یافته است، اما مسئولان اطمینان می‌دهند که قطعی برق در بخش خانگی اعمال نمی‌شود.

به گزارش شهر بورس، افزایش دمای بی‌سابقه در کشور، علاوه بر افزایش مصرف برق، باعث کاهش 3 تا 4 درصدی تولید عملی نیروگاه‌ها نیز شده است. طبق گزارش‌های رسیده، تقاضای مصرف برق به‌طور چشمگیری افزایش یافته و همین امر باعث نگرانی‌هایی در خصوص تامین پایدار برق برای بخش خانگی شده است.

تاثیر افزایش دما بر مصرف برق

آمارهای اخیر نشان می‌دهند که متوسط دمای کشور به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و همین امر منجر به افزایش غیرمنتظره مصرف برق شده است. طبق پیش‌بینی‌ها، رشد مصرف برق در حالت معمولی حدود 4.5 درصد بوده، اما این عدد در حال حاضر به 8.7 درصد رسیده است. این رشد تقریبا دو برابر رشد مصرف متعارف در کشور است و تقاضای برق به رقم بی‌سابقه‌ای نزدیک می‌شود.

علت افزایش مصرف برق در بخش خانگی

مدیرعامل شرکت توانیر، مصطفی رجبی مشهدی، اعلام کرد که در یک سال گذشته، 1.2 میلیون دستگاه کولر گازی به مدار مصرف اضافه شده است که این امر منجر به افزایش 2500 مگاواتی مصرف برق در کشور شده است. اگرچه مسئولان صنعت برق اعلام کرده‌اند که برنامه‌ای برای قطع برق در بخش خانگی وجود ندارد، اما مصرف بالای برق در شرایط کنونی، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

بر اساس گفته‌های سخنگوی صنعت برق، شبکه برق کشور به دلیل پهناوری و گستردگی در معرض حوادث طبیعی و زیست محیطی قرار دارد. این تجهیزات در تابستان به دلیل افزایش مصرف برق، بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند و قطعی‌های اخیر برق در تهران نیز ناشی از همین حوادث اجتناب‌ناپذیر است.

سخنگوی صنعت برق توضیح داد که در فصول پاییز و زمستان، در صورت بروز آسیب به تجهیزات، امکان جابجایی بار از طریق تجهیزات دیگر وجود دارد. اما در تابستان به دلیل پرباری شبکه، این امکان کمتر می‌شود. با این حال، پروژه‌هایی به منظور تقویت و پایداری شبکه برق تهران در دست اقدام هستند که انتظار می‌رود این مشکلات را کاهش دهند.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ