تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 145476

کارشناسان اقتصادی چه آینده‌ای برای قیمت دلار پیش‌بینی می‌کنند؟

کارشناسان اقتصادی چه آینده‌ای برای قیمت دلار پیش‌بینی می‌کنند؟

کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در روز سه‌شنبه به کریدور پنجم، باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده نرخ این ارز شده است.

به گزارش شهر بورس، در روز سه‌شنبه، قیمت دلار با کاهش ۵۰۰ تومانی به محدوده کریدور پنجم برگشت و در آخرین معامله این روز در نیمه بالایی کانال ۹ از این کریدور بسته شد. بررسی‌های انجام شده از بازار ارز نشان‌دهنده افزایش محدود تقاضا نسبت به عرضه است. این وضعیت در حالی رخ داده که معامله‌گران بیشتر به دنبال رصد پیامدهای احتمالی پاسخ ایران به حملات تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران و همچنین تغییرات ناشی از معرفی کابینه دولت چهاردهم هستند.

آینده نوسانات دلار از دیدگاه کارشناسان

کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دلار در کوتاه‌مدت در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت و حداقل قیمت آن را نیمه کانال هشتم و حداکثر آن را کانال ابتدایی کریدور ششم می‌دانند. از نگاه این تحلیلگران، در بلندمدت مسیر دلار صعودی خواهد بود. آنها با اشاره به نرخ اوراق ۳۰ درصدی در دولت پیشین، بر این باورند که این اقدام نه‌تنها از افزایش قیمت دلار جلوگیری نکرده بلکه به تشدید آن و رکود در بخش‌های تولیدی منجر شده است.

نقش نرخ بهره در تحرکات بازار ارز

به عقیده کارشناسان، طی دو تا سه هفته آینده، قیمت دلار در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت، اما در بلندمدت این اسکناس آمریکایی به رشد خود ادامه خواهد داد. با کاهش ریسک‌های سیستماتیک در بازارهای مالی، نرخ بهره به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی در تحرکات نرخ دلار باقی‌مانده است. فعالان اقتصادی امیدوارند که با روی کار آمدن دولت جدید و تکمیل کابینه دولت چهاردهم، وضوح بیشتری در سیاست‌های پولی و مالی ایجاد شود. اما اگر سیاست‌های مالی دولت سیزدهم تداوم یابد، کارشناسان معتقدند که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی با خطر نابودی روبرو خواهند شد و مشکلات اقتصادی همچنان پابرجا خواهد ماند.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات