تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر : 145293

تبلیغات دیجیتال در ایران زیر سایه تحریم‌ها و فیلترینگ

تبلیغات دیجیتال در ایران زیر سایه تحریم‌ها و فیلترینگ

در حالی که صنعت تبلیغات دیجیتال در دنیا با سرعتی بی‌سابقه در حال رشد است، ایران به دلیل تحریم‌ها و فیلترینگ از ابزارهای اساسی این حوزه محروم است.

به گزارش شهر بورس، در شرایط کنونی، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت در ایران، صنعت تبلیغات دیجیتال را به شدت تحت تأثیر قرار داده و به یکی از موانع بزرگ در مسیر توسعه آن تبدیل شده است. کارشناسان این حوزه معتقدند که تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده باعث شده است که ایران نتواند از بسیاری از ابزارهای پیشرفته تبلیغات دیجیتال بهره‌مند شود و این موضوع منجر به افزایش هزینه‌ها و کاهش بازدهی در این صنعت شده است.

تحریم‌ها و فیلترینگ، دو مانع بزرگ تبلیغات دیجیتال در ایران

رضا شیرازی، فعال حوزه تبلیغات دیجیتال و مدیرعامل استارتاپ جت سئو، بیان کرد که تبلیغات دیجیتال در ایران با مشکلات فراوانی مواجه است. به گفته وی، تحریم‌ها و فیلترینگ دسترسی به پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام و تبلیغات مبتنی بر لوکیشن را در ایران محدود کرده است. این موضوع باعث شده که کسب‌وکارهای ایرانی مجبور شوند هزینه‌های بیشتری را برای تبلیغات خود پرداخت کنند و در عین حال نتوانند مخاطبان هدف خود را به درستی شناسایی کنند.

نقص در زیرساخت‌های اینترنت و تأثیر آن بر فروشگاه‌های آنلاین

رضا شیرازی همچنین به مشکلات ناشی از سرعت پایین و اختلالات مکرر اینترنت در ایران اشاره کرد و افزود: سهم بازار آنلاین در ایران نسبت به کشورهای منطقه مانند امارات و ترکیه بسیار کمتر است و این به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم همچون اینترنت پرسرعت است. این مسئله منجر به کاهش قابل توجه فروشگاه‌های آنلاین در مقایسه با فروشگاه‌های آفلاین شده است.

افزایش هزینه‌ها به دلیل محدودیت در انتخاب کانال‌های تبلیغاتی

این فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ در ادامه خاطرنشان کرد که محدودیت‌های موجود در صنعت تبلیغات دیجیتال، رقابت در حوزه‌هایی مانند سئو و اینفلوئنسر مارکتینگ را تشدید کرده است. به گفته وی، کسب‌وکارها در ایران به دلیل عدم دسترسی به دیگر ابزارهای تبلیغاتی، مجبور به استفاده از این دو کانال هستند که این امر باعث افزایش هزینه‌ها و تغییر نوع رقابت در بازار شده است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ