تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر : 145275

هشدار پلیس، کلاهبرداری‌های جدید با عنوان گذرنامه فوری اربعین

هشدار پلیس، کلاهبرداری‌های جدید با عنوان گذرنامه فوری اربعین

در آستانه ایام اربعین، کلاهبرداران با ادعای ارائه گذرنامه فوری، مردم را به دام لینک‌های جعلی می‌کشانند. پلیس فتا توصیه می‌کند که تنها به سامانه رسمی سماح اعتماد کنید.

به گزارش شهر بورس، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ نسبت به افزایش کلاهبرداری‌ها با عنوان “گذرنامه فوری اربعین” هشدار داد. سرهنگ داوود معظمی گودرزی اعلام کرد که با نزدیک شدن به ایام اربعین و افزایش تقاضا برای سفر به عراق، کلاهبرداران با استفاده از تبلیغات فریبنده در فضای مجازی به دنبال سوءاستفاده از مردم هستند.

افزایش فعالیت کلاهبرداران در آستانه اربعین

وی توضیح داد که این افراد با وعده اخذ گذرنامه به صورت سریع و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 و اداره گذرنامه، کاربران را به ورود به لینک‌های جعلی برای نصب برنامه سماح ترغیب می‌کنند. پس از ورود به این لینک‌ها، اطلاعات شخصی، هویتی و بانکی کاربران به سرقت می‌رود و حساب‌های بانکی آنان خالی می‌شود.

نحوه شناسایی سامانه رسمی سماح

سرهنگ گودرزی تأکید کرد که تنها سامانه رسمی برای ارائه ویزای عراق به زائران اربعین، سامانه سماح با نشانی www.samah.haj.ir است و هرگونه تبلیغات دیگری در این زمینه مشکوک و غیرمعتبر است. وی از مردم خواست تا از اعتماد به این تبلیغات خودداری کرده و پیش از هرگونه اقدام، صحت اطلاعات و منابع را بررسی کنند.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات