تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 145230

برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون برای تحول در حوزه کار و رفاه اجتماعی

برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون برای تحول در حوزه کار و رفاه اجتماعی

احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون دولت چهاردهم، برنامه‌های خود را با تاکید بر عدالت و رفع چالش‌های اصلی حوزه کار و رفاه اجتماعی ارائه کرد.

به گزارش شهر بورس، برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای حوزه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد. احمد میدری، استاد اقتصاد و کارشناس حوزه کار و رفاه اجتماعی، از سوی مسعود پزشکیان به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. وی با تاکید بر اهمیت حوزه‌های اشتغال، کارآفرینی، روابط کار و رفاه اجتماعی، برنامه‌های خود را برای بهبود این حوزه‌ها ارائه کرده است.

محورهای اصلی برنامه‌ها

میدری با معرفی برنامه‌های پیشنهادی خود، تاکید کرد که ماموریت اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تحقق عدالت در تمامی بخش‌های این وزارتخانه است. او با بررسی چالش‌های اصلی هر حوزه، راهبردهایی برای حل آن‌ها ارائه کرده است.

چالش‌های حوزه تعاون

در حوزه تعاون، از ضعف قوانین و مقررات و نامناسب بودن فضای کسب و کار تعاونی‌ها به عنوان مهمترین چالش‌ها یاد شده است. میدری برای حل این مشکلات، بر اجرای اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی و توجه به وظایف قانونی تاکید کرده و نیل به اهداف تعیین شده در این اصول را از جمله راهبردهای اصلی خود برشمرده است.

مسائل حوزه اشتغال و کارآفرینی

در حوزه اشتغال و کارآفرینی، میدری به چالش‌هایی همچون سهم پایین تقاضای مهارت‌آموزی، مشارکت محدود زنان در کسب و کار و کاهش تعداد کارآفرینان بالقوه اشاره کرده است. او برای حل این مشکلات، توسعه کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط، ساماندهی نیروی کار اتباع خارجی در حوزه‌های شغلی و جغرافیایی مختلف و ارتباط موثر با کارآفرینان و بخش خصوصی را به عنوان راهبردهای اساسی پیشنهاد داده است.

مشکلات حوزه روابط کار

در حوزه روابط کار، توجه ویژه به مسائل کارگری از جمله عدم تناسب دستمزد با نرخ تورم و کاهش قدرت خرید کارگران مورد تاکید قرار گرفته است. میدری راهبردهایی برای بهبود شرایط کارگران، از جمله پرداخت دستمزد بر اساس نوع شغل و عملکرد، اجرای بهتر طرح طبقه‌بندی مشاغل و توجه به سهم دستمزد کارگران به عنوان اصلی‌ترین عامل تولید و قیمت نهایی محصول ارائه کرده است.

منبع: اکونگار

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ