تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 145121

سردرگمی بازار ارز با اعلام کابینه جدید/ تاثیرات سیاسی بر قیمت خودرو، دلار و طلا

سردرگمی بازار ارز با اعلام کابینه جدید/ تاثیرات سیاسی بر قیمت خودرو، دلار و طلا

بازار خودرو و ارز در روزهای اخیر با سیگنال‌های متناقضی مواجه شده است؛ از یک سو افزایش قیمت‌ها و از سوی دیگر سردرگمی ناشی از تغییرات سیاسی، شرایط جدیدی را برای معامله‌گران رقم زده است.

به گزارش شهر بورس، بازار خودرو و ارز در روزهای اخیر با نوسانات چشمگیری مواجه بوده است که برخی از تحلیل‌گران آن را به واکنش بازار به تحولات جدید سیاسی و اقتصادی نسبت می‌دهند. کاهش قیمت‌ها در معاملات دیروز به‌ویژه ناشی از تزریق درهم امارات توسط بازارساز بود که باعث شد دلار به کانال ۵۹ هزار تومان برسد. اما با قطع این تزریق، قیمت‌ها دوباره افزایشی شدند و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها در روزهای آینده کم باشد.

رشد قیمت دلار و سکه در بازار امروز

امروز، بازار طلا و ارز تهران برخلاف روز گذشته شاهد افزایش قیمت‌ها بود. این روند افزایشی ناشی از واکنش بازار به اعلام اسامی وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان بود که باعث سردرگمی در بازار ارز شد. دلار هرات با ۳۵۰ تومان کاهش به ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان رسید و سپس با افزایش به ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان صعود کرد. در تهران نیز دلار ابتدا با ۲۵۰ تومان کاهش به ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید اما در نهایت به کانال ۶۰ هزار تومان وارد شد.

نوسانات امروز تنها به بازار ارز محدود نشد و بازار طلا و سکه نیز افزایش قیمت را تجربه کردند. طلای آبشده با شروع روز در ۱۵ میلیون و ۲۰ هزار تومان، در ادامه معاملات به ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. سکه امامی نیز از ۴۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به ۴۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

در سمت رسمی بازار، قیمت دلار و یورو ثابت ماند. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران، هر دلار امروز ۴۸ هزار و ۷۳۳ تومان و هر یورو ۵۳ هزار و ۲۰۳ تومان قیمت‌گذاری شد.

امروز دو خبر مهم توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد. اول، جزئیات چهل و سومین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران که قرار است در روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه برگزار شود. متقاضیان می‌توانند با واریز مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر قطعه شمش طلا تا پایان روز دوشنبه ۲۲ مردادماه در این حراج شرکت کنند.

دومین خبر، فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو بود که به گفته تحلیل‌گران، این اقدام می‌تواند سرمایه‌گذاران را از بازار طلا و ارز به سمت بازار خودرو سوق دهد. برخی بانک‌ها نیز برای تسهیل این فرایند، وام بدون ضامن و با کارمزد صفر درصد به مشتریان ارائه می‌دهند.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات