تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 145105

اصلاح بخشنامه جنجالی وزارت آموزش و پرورش؛ شرایط بازنشستگی معلمان تغییر کرد

اصلاح بخشنامه جنجالی وزارت آموزش و پرورش؛ شرایط بازنشستگی معلمان تغییر کرد
دیوان عدالت اداری با ورود به موضوع بخشنامه جنجالی وزارت آموزش و پرورش، شرایط جدیدی برای بازنشستگی معلمان تعیین کرد.

به گزارش شهر بورس، بخشنامه‌ای که معلمان را به ادامه خدمت پس از ۳۰ سال کار مجبور می‌کرد، با دخالت معاونت قضایی حفظ حقوق عامه دیوان عدالت اداری اصلاح خواهد شد. این بخشنامه که به شماره ۷۰۰/۱۹ توسط وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ابلاغ شده بود، با هدف مقابله با بحران کمبود معلم صادر شده بود اما منجر به تضییع حقوق فرهنگیان نزدیک به بازنشستگی شد.

بررسی و اصلاح بخشنامه

معاونت قضایی حفظ حقوق عامه دیوان عدالت اداری در پیگیری‌های خود، به همراه جمعی از معلمان در آستانه بازنشستگی به موضوع ورود کرده و جلسات تخصصی با حضور قضات متخصص در حوزه اداری و استخدامی و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد. این جلسات منجر به بررسی مغایرت‌های این بخشنامه با تبصره ۶ ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه شد و هشدارهای لازم به وزارت آموزش و پرورش داده شد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شد که در راستای اجرای قانون و اصلاح فرایند، اقدام‌های لازم صورت گیرد. از جمله این تغییرات می‌توان به ممنوعیت بازنشستگی معلمانی که شرایط خدمت ۳۰ سال و سن ۶۰ سال برای دارندگان مدرک کارشناسی و ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر را ندارند، اشاره کرد. این معلمان تنها در صورت نیاز به خدماتشان می‌توانند به خدمت ادامه دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات