تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر : 144974

افزایش ۱۱ درصدی صادرات لوازم خانگی در چهار ماه ابتدایی امسال

افزایش ۱۱ درصدی صادرات لوازم خانگی در چهار ماه ابتدایی امسال
معاون صنایع عمومی وزیر صمت اعلام کرد که صادرات لوازم خانگی کشور در چهار ماه ابتدایی امسال ۱۱ درصد افزایش داشته است، که این رشد نتیجه ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی است.

به گزارش شهر بورس، صادرات لوازم خانگی کشور در چهار ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است. این آمار توسط معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.

افزایش تولید و کیفیت در بازار داخلی

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت، با اشاره به این افزایش، تأکید کرد که رشد صادرات لوازم خانگی نشان‌دهنده ارتقاء تولید داخلی و افزایش عمق و کیفیت محصولات است. وی اظهار داشت که مادامی که نیاز داخلی تأمین می‌شود و بازار داخلی رقابتی باقی بماند، نیازی به واردات لوازم خانگی نخواهد بود. در صورت ضرورت واردات، باید از ابزارهای حمایتی مانند تعرفه‌ها استفاده شود تا تولیدکنندگان داخلی در یک رقابت عادلانه قرار گیرند.

رقابت در بازارهای داخلی و بین‌المللی

برادران همچنین اشاره کرد که بیش از 200 واحد تولیدی لوازم خانگی در کشور در حوزه تنوع محصولات، کیفیت و خدمات پس از فروش با یکدیگر رقابت می‌کنند. وی افزود که برخی از محصولات داخلی قابلیت رقابت در بازارهای بین‌المللی را دارند، اما در مورد محصولاتی که تازه وارد بازار شده‌اند، نگرانی‌هایی وجود دارد. برادران تأکید کرد که برای افزایش توان رقابتی، باید توجه ویژه‌ای به صادرات داشته باشیم.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات