تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 144767

آیا گوشی‌های سامسونگ وارداتی به ایران دست دوم هستند؟

آیا گوشی‌های سامسونگ وارداتی به ایران دست دوم هستند؟
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در واکنش به احتمال واردات تلفن‌های همراه کارکرده سامسونگ به ایران، از وزارت صمت خواستار توضیحات شده است.

به گزارش شهر بورس، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به ابهامات پیرامون واردات تلفن‌های همراه سامسونگ مدل‌های MAKE FOR INDIA (M,F) و سری‌های A و S که پیش از ورود به ایران در هند یا امارات فعال شده‌اند، از دفتر تخصصی وزارت صمت خواستار شفاف‌سازی شده است.

شبهه واردات تلفن‌های همراه کارکرده

بر اساس مکاتبات مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران، احتمال واردات و عرضه گوشی‌های مستعمل و ارزان‌قیمت سامسونگ تحت نام تلفن‌های نو در بازار ایران مطرح شده است. این مکاتبات به نگرانی‌هایی اشاره دارد که گوشی‌های سری MAKE FOR INDIA (M,F) و سری‌های A و S سامسونگ ممکن است پیش از ورود به ایران یکبار در کشورهای هند یا امارات فعال شده باشند. در صورت صحت این موضوع، این محصولات باید با قیمت کالاهای دست دوم به مشتریان فروخته شوند و نه به عنوان کالای نو.

درخواست سازمان حمایت برای شفاف‌سازی

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان از مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری خواسته است تا توضیحاتی درباره این مسئله ارائه کند. این سازمان تأکید کرده است که در صورت اثبات این ابهامات، شاهد واردات تلفن‌های همراه کارکرده به نام تلفن‌های نو خواهیم بود که این امر می‌تواند به نوعی بیش‌اظهاری در واردات محسوب شود.

در پیوست این گزارش، نامه شماره ۲۹۵۵۰۰۴ مورخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ مدیرکل محترم صنعت، معدن و تجارت استان تهران آمده است. در این نامه اشاره شده که گوشی‌های سامسونگ سری M و F در هند از بسته‌بندی خارج شده و پس از فعال‌سازی مجدد با درج لیبل جدید به امارات متحده عربی ارسال شده‌اند. همچنین گوشی‌های سری S و A نیز قبل از ورود به ایران در امارات فعال شده و مجدداً بسته‌بندی می‌شوند. این موضوع شائبه مستعمل بودن این گوشی‌ها را تقویت می‌کند.

با توجه به اظهارات واردکنندگان و اهمیت آماده‌سازی و تجهیز گوشی‌های وارداتی برای استفاده در ایران، سازمان حمایت از وزارت صمت درخواست کرده است که این موضوع بررسی شده و نتایج آن به این سازمان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران منعکس شود.

گوشی

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ