تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 144755

رشد چشمگیر مبادلات تجاری ایران و عمان به 2 میلیارد دلار

رشد چشمگیر مبادلات تجاری ایران و عمان به 2 میلیارد دلار
حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان در سال 2022 به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است. دبیر همایش "معرفی فرصت‌های فرهنگی و اقتصادی ایران و عمان" این موضوع را بیان کرد و به برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی و اقتصادی در تهران اشاره نمود.

به گزارش شهر بورس، حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان در سال 2022 به بیش از 2 میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده رشد قابل توجهی نسبت به سال 2010 است، زمانی که این رقم بیش از 500 میلیون دلار بود.

افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ایران و عمان

محمد امیرعبداللهیان، دبیر همایش “معرفی فرصت‌های فرهنگی و اقتصادی ایران و عمان”، از برگزاری این رویداد مهم در تاریخ 30 مهرماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما خبر داد. وی اظهار داشت: این همایش به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی و اقتصادی کشور، با حمایت نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی برگزار می‌شود. هدف این همایش، معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی دو کشور، تبادل اطلاعات بین فعالان اقتصادی، و ایجاد زمینه‌های تحول در مسیر توسعه اقتصادی ایران و عمان است.

امیرعبداللهیان افزود: معرفی دستاوردها و توانمندی‌های بازار سرمایه، رونق اقتصادی و افزایش ظرفیت‌ها برای رقابت در بازار ارز و سرمایه‌گذاری‌های کلان از مهم‌ترین اهداف این همایش است. همچنین، این رویداد فرصتی منحصربه‌فرد برای مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی فراهم می‌کند تا با ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی ایران آشنا شده و از این طریق به پویایی کسب‌وکارهای خود بیفزایند.

ارتباطات تاریخی و فرهنگی ایران و عمان

وی با اشاره به اهمیت روابط فرهنگی و اقتصادی بین ایران و عمان گفت: این ارتباطات از سال 1349 با صادرات مواد شوینده و روغن آغاز شد و طی سال‌های گذشته به دلیل همکاری‌های نزدیک دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی، به رشد چشمگیری دست یافته است.

این همایش با همکاری وزارت امور خارجه، سفارت ایران در عمان و اتاق بازرگانی، و با حضور بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی، کارشناسان، مسئولین و فعالان اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود. همچنین در این همایش، بیش از 500 ملاقات تجاری و ده‌ها نشست تخصصی برگزار خواهد شد که نتیجه آن ایجاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین شرکت‌های داخلی و خارجی خواهد بود.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ