تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر : 144546

افت شاخص کل بورس؛ آیا حمایت‌های کلیدی می‌توانند مانع کاهش بیشتر شوند؟

افت شاخص کل بورس؛ آیا حمایت‌های کلیدی می‌توانند مانع کاهش بیشتر شوند؟
بازار بورس تهران هفته‌ای پرتنش را پشت سر گذاشت و شاخص کل و هم‌وزن با کاهش‌هایی همراه بودند؛ تحلیلگران از اهمیت حمایت‌های کلیدی و تأثیر تصمیمات اقتصادی دولت سخن می‌گویند.

به گزارش شهر بورس، شاخص کل بورس تهران هفته‌ای پرتنش را پشت سر گذاشت و با افت ۳ درصدی به عدد دو میلیون و ۲۴ هزار واحد رسید. این کاهش پس از شروع هفته با عدد دو میلیون و ۶۴ هزار واحد رخ داد و نشان‌دهنده‌ی فشار فروش در بازار است.

حمایت‌های کلیدی بورس

علی ملکی، تحلیلگر بازار سرمایه، با اشاره به خروج شاخص کل از کانال صعودی میان‌مدت، معتقد است که محدوده‌های یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد می‌توانند به عنوان نقاط حمایتی قوی در نظر گرفته شوند. وی همچنین تأکید کرد که تصمیمات تیم اقتصادی دولت نقش کلیدی در تعیین مسیر آتی بازار خواهد داشت.

ریزش شاخص کل هم‌وزن

ملکی در ادامه گفت: شاخص کل هم‌وزن که وضعیت کلی بازار را بهتر نشان می‌دهد، با افت بیشتری مواجه شده است. این شاخص از ۶۵۵ هزار واحد به ۶۳۵ هزار واحد کاهش یافت که نشان‌دهنده افت ۳.۳ درصدی در طول هفته است. برای این شاخص، سطح ۶۰۰ هزار واحد به عنوان حمایت مهمی در نظر گرفته می‌شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه یادآور شد که علاوه بر تحلیل‌های تکنیکال، عوامل متعددی همچون مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی می‌توانند بر روند این شاخص‌ها تأثیرگذار باشند.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات