تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 144528

رکود بازار طلا؛ آیا وقت مناسبی برای خرید است؟

رکود بازار طلا؛ آیا وقت مناسبی برای خرید است؟
پیش‌بینی می‌شود قیمت جهانی طلا تا پایان سال میلادی جاری به سه هزار دلار برسد. این موضوع چه تأثیری بر بازار داخلی خواهد داشت؟

به گزارش شهر بورس، حباب قیمت سکه در هفته گذشته ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت و هم‌اکنون به هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به وضعیت بازار طلا گفت: در هفته‌ای که گذشت، قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به میزان ۱۸ دلار کاهش یافت و به نرخ ۲ هزار و ۴۲۶ دلار رسید. همچنین، هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران با کاهش ۱۰۷ تومانی به سه میلیون و ۵۶۵ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید نیز با کاهش ۷۲۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید و سکه طرح قدیم با افت ۴۰۰ هزار تومانی به ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار

بذرافشان در ادامه افزود: نیم‌سکه نیز با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی به ۲۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین سکه یک‌گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی در حال حاضر به قیمت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

وضعیت بازار طلا در ماه‌های محرم و صفر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بازار طلا در ماه محرم تحت تأثیر نبود اعیاد مذهبی و جشن‌ها و کاهش تقاضا قرار گرفته است، افزود: به‌طور کلی رکود در بازار طلا و سکه تشدید شده و مردم کمتر به خرید و فروش طلا اقدام کرده‌اند. این رکود در ماه صفر نیز احتمالاً ادامه خواهد داشت. از ابتدای سال جاری، بازار طلا و جواهر به‌دلیل نوسانات جهانی و تحولات اقتصادی و سیاسی جهانی با چالش‌هایی مواجه بوده است.

پیش‌بینی قیمت طلا در بازارهای جهانی

بذرافشان با اشاره به پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران جهانی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میلادی جاری، قیمت هر اونس طلا به سه هزار دلار برسد و به‌تدریج هر اونس طلا ۱۵۰ تا ۱۷۰ دلار افزایش یابد. در صورت تحقق این پیش‌بینی‌ها، بازارهای داخلی نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

تأثیر نوسانات ارزی و شرایط سیاسی بر بازار طلا

وی با تأکید بر اینکه نوسانات بازار ارز و تنش‌های سیاسی از مهم‌ترین عواملی هستند که بر بازار طلا تأثیر می‌گذارند، اظهار داشت: احتمال کاهش قیمت طلا در بازارها بسیار کم است و با توجه به نوسانات ارز، احتمال افزایش تدریجی قیمت‌ها وجود دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان بیان کرد: صنعت طلا در ایران با چالش‌هایی روبه‌رو است و به‌دلیل نبود عرضه و تقاضا، تولیدی‌ها با مشکلاتی در تأمین هزینه‌های جاری مواجه شده‌اند. انتظار می‌رود دولت جدید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سیاست‌گذاری‌های منطقی و مؤثر، تغییراتی در این صنعت ایجاد کنند.

منبع: تسنیم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ