تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر : 144350

آیا دولت از تسهیلات بانکی مالیات می‌گیرد؟ پاسخ سازمان امور مالیاتی

آیا دولت از تسهیلات بانکی مالیات می‌گیرد؟ پاسخ سازمان امور مالیاتی
شایعات مربوط به مالیات بر تسهیلات بانکی که در روزهای اخیر منتشر شد، توسط سخنگوی سازمان امور مالیاتی تکذیب شد.

به گزارش شهر بورس، در پی انتشار شایعاتی مبنی بر دریافت مالیات از تسهیلات بانکی، سخنگوی سازمان امور مالیاتی این موضوع را رد کرد و آن را شایعه دانست. در روزهای اخیر، شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد که دولت قصد دارد از تسهیلات بانکی نیز مالیات بگیرد. برخی معتقد بودند با توجه به تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، به زودی دولت از تسهیلات بانکی افراد نیز مالیات دریافت خواهد کرد. این شایعات در حالی منتشر شد که طرح مالیات بر عایدی سرمایه از زمان تصویب در مجلس در اردیبهشت ۱۴۰۲، به دلیل ایرادهای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت هنوز به قانون تبدیل نشده است.

اصل ماجرا

ماجرا از زمانی آغاز شد که یکی از استادان اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در جریان یک همایش درباره مالیات بر عایدی سرمایه به موضوع مالیات بر عایدی سرمایه و دریافت مالیات از دیون مالی پرداخت. اما رسانه‌ها در جریان انعکاس سخنان او، مطالب را به‌طور کامل منتشر نکردند و همین امر باعث ایجاد شبهات و شایعات زیادی در این زمینه شد.

توضیحات سازمان مالیاتی

روز گذشته، سخنگوی سازمان مالیاتی با رد شایعه دریافت مالیات از تسهیلات بانکی، بیان کرد که رسانه منتشرکننده سخنان استاد اقتصادی که در همایش مالیات بر عایدی سرمایه سخنرانی می‌کرد، مطالب را به‌طور کامل پوشش نداده است و همین موضوع باعث ایجاد شبهاتی درباره دریافت مالیات از وام‌ها شده است. مهدی موحدی بکنظر توضیح داد: در واقع، مباحث مطرح شده در این همایش حول مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر جمع درآمد بود که در حال حاضر عملاً اجرایی نشده و برنامه‌هایی برای تحقق آن در سال‌های آینده در نظر گرفته شده است.

منبع: روزنامه همشهری

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ