تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر : 144310

تغییر ذائقه مشتریان در بازار موبایل، از خرید به سمت تعمیر

تغییر ذائقه مشتریان در بازار موبایل، از خرید به سمت تعمیر
در شرایط فعلی اقتصادی، بازار تعمیر موبایل به رونق خود ادامه می‌دهد و خرید موبایل به شدت کاهش یافته است.

به گزارش شهر بورس، بسیاری از بازارها تحت تأثیر فشارهای اقتصادی با رکود مواجه هستند و رونق نسبی، به بازارهای مرتبط با نیازهای اساسی محدود شده است. موبایل، از جمله کالاهایی است که به کالایی ضروری تبدیل شده و در شرایط کسادی اوضاع بهتری نسبت به سایر بازارها دارد؛ اما در همین بازار هم بیشترین رونق نصیب تعمیرکاران شده است.

تغییر ذائقه متقاضیان بازار موبایل، اتفاقی است که در بازارهای خودرو و مسکن نیز در مقاطع مختلف رخ داده است و آن‌گونه که رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل می‌گوید؛ در شرایط فعلی به دلیل عدم تناسب شرایط اقتصادی مردم با قیمت موبایل، به این بازارها سرایت کرده و طرفداران تعمیر موبایل بیشترین متقاضیان آن هستند.

سیاست‌های جدید برای تنظیم بازار موبایل

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران بر این نکته تأکید می‌کند که مشتریان هر برند موبایل، غالباً وفادار می‌مانند و فقط به‌واسطه تغییر قیمت، ذائقه خود را تغییر نمی‌دهند. ازاین‌رو، اصلاحاتی که با هدف کاهش واردات موبایل‌های لوکس روی تعرفه واردات موبایل انجام شده است، سیاست خوبی برای مدیریت بازار به حساب می‌آید. محمدرضا رمضان در گفت‌وگو با همشهری افزود: موبایل یک وسیله ضروری برای اغلب خانواده‌هاست و از نظر ما بهتر است دولت به نحوی سیاست‌گذاری کند که عامه مردم قدرت خرید و استفاده از گوشی‌های نرمال و معمول بازار را پیدا کنند.

کاهش تقاضا برای خرید موبایل و افزایش تقاضا برای تعمیر

او با اشاره به اینکه تقاضای خرید در بازار موبایل به‌شدت افت کرده است، گفت: قبلاً 80 درصد کسانی که به موبایل نیاز داشتند، دست به خرید می‌زدند و 20 درصد گوشی خود را تعمیر می‌کردند اما الآن نسبت‌ها جابه‌جا شده و 80 درصد ترجیح می‌دهند موبایل قبلی خود را تعمیر کنند. به عقیده رمضان، این شرایط زیاد دوام نمی‌آورد و دولت باید در مشورت با کارشناسان بازار موبایل، راه را برای پاسخگویی به نیاز عادی بازار باز کند تا مردم توان خرید موبایل مورد نیاز خود را داشته باشند.

خبر مرتبط
قیمت روز موبایل‌های محبوب (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) /  آیفون ۱۳ و ردمی نوت ۱۳ پرو چقدر شدند؟
قیمت روز موبایل‌های محبوب (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) / آیفون ۱۳ و ردمی نوت ۱۳ پرو چقدر شدند؟

امروز ( ۲۶ مرداد ۱۴۰۳) بازار موبایل با نوسانات قیمتی مواجه شده است. در ادامه به بررسی قیمت مدل های مختلف گوشی می پردازیم.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ