تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 144275

خبر مهم برای مشاغل خانگی، ارائه تسهیلات بانکی ویژه

خبر مهم برای مشاغل خانگی، ارائه تسهیلات بانکی ویژه
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد.

به گزارش شهر بورس، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار اعلام کرد که در سال جاری ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

در راستای توسعه مشاغل خانگی، دولت سیزدهم اقداماتی مانند تسهیل‌گری در صدور مجوزها، افزایش سهم تسهیلات بانکی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را انجام داده است. این اقدامات علاوه بر افزایش اشتغال، موجب بهبود معیشت و افزایش درآمد خانوارها شده است.

نقش زنان در مشاغل خانگی

یکی از سیاست‌های کلیدی دولت، افزایش مشارکت زنان در بازار کار بود. این سیاست منجر به کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری بانوان و افزایش حدود ۱ درصدی نرخ مشارکت آنها در بهار و تابستان ۱۴۰۲ شد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز برای حمایت از صاحبان کسب و کارهای خانگی، ایجاد سکوهای فروش مجازی محصولات خانگی و بازارسازی برای این مشاغل را در دستور کار قرار داد.

تخصیص ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات

محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، اعلام کرد که تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان به زودی پرداخت می‌شود. وی افزود که مشاغل خانگی هزینه‌های تولید را کاهش داده و مصرف انرژی را مدیریت می‌کند. همچنین، این مشاغل درآمدزایی برای خانواده‌ها و تسهیل ورود زنان به بازار کار را به همراه دارد.

خبر مرتبط
تسهیلات وام برای زائران عمره مفرده توسط سازمان حج ارائه نمی‌شود
تسهیلات وام برای زائران عمره مفرده توسط سازمان حج ارائه نمی‌شود

معاون امور حج و عمره سازمان حج، از ارائه نشدن وام به زائران عمره مفرده خبر داد.

سال گذشته، ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی اختصاص یافت که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۳۳ درصدی داشت. بانک مرکزی نیز در نیمه دوم سال گذشته، مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تقویت مشاغل خانگی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داد. در مقایسه، تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۳۹۹ تنها ۲۰۰ میلیارد تومان بود که نشان‌دهنده رشد قابل توجه در دولت سیزدهم است.

از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا پایان اسفند ۱۴۰۲، بیش از ۴۲۶ هزار و ۹۶۶ فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی ایجاد شده است. این تعداد نسبت به دو سال پایانی دولت دوازدهم، رشد ۵۶۰ درصدی داشته است.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات