تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 144165

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

کاهش دامنه نوسان اتفاق خوبی بود/ وظیفه اصلی سازمان بورس، دفاع از حقوق سهامداران است

کاهش دامنه نوسان اتفاق خوبی بود/ وظیفه اصلی سازمان بورس، دفاع از حقوق سهامداران است
پیمان شوریابی کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش دامنه نوسان اتفاق خوبی بود و امیدواریم که به زودی ریزش‌های بازار کاهش یابد و بازار بتواند در مسیر درست خود حرکت کند.

پیمان شوریابی در گفت‌وگو با شهر بورس با اشاره به اهمیت کاهش دامنه نوسان در بازار سرمایه گفت: کاهش دامنه نوسان باعث می‌شود ریسک‌های سیستماتیکی که بر اقتصاد کلان کشور تأثیر می‌گذارند، کاهش پیدا کنند. این ریسک‌ها شامل ناآرامی‌های خاورمیانه و ریسک‌های سیاسی و امنیتی وارد بر ایران است.

وی افزود: این ریسک‌ها باعث شکست بازار می‌شوند؛ به این معنا که بازار نمی‌تواند به‌تنهایی قیمت‌ها را به‌درستی تعیین کند. در این شرایط، نهاد ناظر به عنوان رگولاتور وارد عمل می‌شود تا این ریسک‌ها را کاهش دهد و از وقوع اتفاقات ناخواسته جلوگیری کند.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اهمیت کاهش دامنه نوسان ادامه داد: این کاهش دامنه نوسان اتفاق خوبی بود و امیدواریم که به زودی ریزش‌های بازار کاهش یابد و بازار بتواند در مسیر درست خود حرکت کند.

شوریابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وظایف سازمان بورس اشاره کرد و عنوان کرد: وظیفه اصلی سازمان بورس، شفافیت گزارش‌های شرکت‌ها و دفاع از حقوق سهامداران در مواقعی است که شرکت‌ها یا دولت اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهند و منافع سهامداران را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

خبر مرتبط
راهکار برون رفت بورس از وضعیت کنونی چیست؟/ ۲۷ کارشناس پاسخ می‌دهند
راهکار برون رفت بورس از وضعیت کنونی چیست؟/ ۲۷ کارشناس پاسخ می‌دهند

آژانس خبری شهر بورس در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود از 27 کارشناس بازار سرمایه راهکار برون رفت بورس از وضعیت کنونی را جویا شد.

وی افزود: سازمان بورس در مواقعی که شکست بازار اتفاق می‌افتد، می‌تواند بازار را محدود کند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۰۱ که برج‌های دوقلو در آمریکا مورد حمله قرار گرفت، بورس نیویورک به مدت چهار روز تعطیل شد تا زمان کافی برای مدیریت این ریسک‌ها داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اهمیت نقش سازمان بورس در مواجهه با ریسک‌های سیستماتیک خاطرنشان کرد: وظیفه مهم دیگر سازمان بورس، دفاع از حقوق سهامداران در زمان بروز ریسک‌های سیستماتیک و ایجاد سازوکارهایی برای برطرف کردن این ریسک‌ها به موقع است.

مصاحبه از بهرام توپچی پور

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات