تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 143800

موافقت سازمان بورس با افزایش ۳۰۰ درصدی بیمه تجارت نو

موافقت سازمان بورس با افزایش ۳۰۰ درصدی بیمه تجارت نو
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو با اشاره به موافقت سازمان بورس با افزایش ۳۰۰ درصدی بیمه این شرکت، گفت: بر اساس این افزایش، سرمایه بیمه شرکت از ۶۰۰ به دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش شهر بورس، مهران رضوانی‌ مدیرعامل بیمه تجارت‌نو در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: امروز بیمه تجارت‌نو می‌تواند ادعا کند که به عنوان یک شرکت پاسخگو در خدمت مشتریان است.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماه گذشته، بحران‌های همه جانبه‌ای از بابت زیرساخت‌ها و مسائل مالی وجود داشت، افزود: امروز بالغ بر دو همت نقدینگی داریم، اما روزی که ما تحویل گرفتیم کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: شرکتی که دچار بحران مالی و عدم پرداخت خسارت بود را به وضعیت خوبی رساندیم، اینکه شرکت در همان سال‌های نخست تاسیس خود به زیان‌ده‌ترین شرکت صنعت تبدیل شده بود، نشان می‌دهد که به درستی مدیریت نشده بود.

رضوانی با بیان اینکه امروز شرایط شرکت به ثبات بهتری رسیده است، گفت: روابط عمومی نقش مهمی در توسعه و پویایی شرکت بیمه تجارت‌نو دارد و تلاش می‌کنیم محتوایی که مبنای حقیقی دارد را به رسانه‌ها اعلام کنیم.

وی همچنین در رابطه با وضعيت مالی شرکت یادآور شد: شرکت بیمه تجارت نو در دوره مالی دوازده ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، حق بیمه‌ای به مبلغ ۳۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تولید کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بیمه تجارت‌نو ادامه داد: خسارت پرداختی در دوره مورد گزارش مبلغ ۲۳ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۲ درصد رشده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زیان خالص در دوازده ماهه سال ۱۴۰۲ شش هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال بود که نسبت به شش ماهه اول سال وضعیت بهتر شده است.

وی گفت: مجموع دارایی‌های شرکت در ۲۹ اسفند سال گذشته ۴۰ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال بود که نسبت به پایان سال ۱۴۰۱، ۳۰ درصد رشد کرده و پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌ شرکت در سال جاری از شش هزار میلیارد ریال به ۲۴ هزار میلیارد ریال برسد.

رضوانی با اعلام موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی بیمه تجارت‌نو، اضافه کرد: سازمان بورس با افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی «بنو» موافقت کرده و این افزایش سرمایه طی دو مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله نخست صددرصد افزایش سرمایه اعمال و گام بعدی در اختیار هیئت مدیره است.

وی ادامه داد: با این افزایش سرمایه، بنو به شرکت هشتم بیمه‌ای از بابت سرمایه تبدیل می‌شود که این مقدار افزایش سرمایه در صنعت بی‌سابقه است و از محل آورده نقدی سهامداران انجام خواهد شد تا خون تازه وارد شرکت شود.

رضوانی در ادامه گفت: بر اساس این افزایش، سرمایه بیمه تجارت‌نو از ۶۰۰ به دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: درخواست سه نمایندگی خارج از کشور از بیمه مرکزی کردیم و منتظر طی شدن مراحل و صدور مجوز از سمت وزارت امور خارجه هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: به‌درخواست سهامداران حسابرسی ویژه برای پنج سال گذشته انجام می‌شود و مواردی را هم شناسایی کرده‌اند که اگر گزارش‌ها آماده شوند می‌توانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ