تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 143627

پیش بینی قیمت دلار ۱۵ مرداد ۱۴۰۳/ پیش گرفتن روند صعودی در صورت تداوم اخبار نامساعد

پیش بینی قیمت دلار ۱۵ مرداد ۱۴۰۳/ پیش گرفتن روند صعودی در صورت تداوم اخبار نامساعد

قیمت دلار روز یکشنبه با کاهش ۶۰۰ تومانی و برخلاف شتاب روند صعودی، مسیر رفته را با آرامش بیشتری برگشت.

به گزارش شهر بورس، قیمت دلار در روز یکشنبه ۱۵ مرداد با کاهش پلکانی در مقایسه با شتاب روند صعودی، مسیر رفته را با آرامش بیشتری برگشت. در دومین روز هفته، مدیریت تقاضا و اقدامات انتظامی باعث کاهش ۶۰۰ تومانی قیمت دلار شد.

روز یکشنبه، قیمت دلار با کاهش ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومانی در کف کانال ابتدایی از کریدور ششم معامله شد. افت قیمت دلار با تلرانس ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی همراه بود. معامله‌گران معتقدند که تحرکات افزایشی بازار ارز، شارپی‌تر از کاهش‌های پلکانی بوده است.

معاملات بازار ارز در روز یکشنبه تحت تاثیر اخبار اقدامات امنیتی آغاز شد. بازداشت چهار فعال غیرمجاز و توقیف منابع ارزی آن‌ها، سیگنال اقدامات انتظامی را به فعالان بازار داد. سیاست‌گذار نیز از این اهرم در تنگناهای ارزی و روندهای صعودی بهره می‌گیرد تا معامله‌گران را به احتیاط در مبادلاتشان وادار کند. همچنین احتمال مداخله و ارزپاشی بازارساز نیز توسط فعالان بازار ارز بالا ارزیابی می‌شود.

پیش‌بینی کارشناسان از روند آتی دلار

با توجه به اخبار احتمالی در مورد پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران، تنش‌های سیاسی افزایش یافته و کارشناسان چشم‌انداز صعودی برای قیمت دلار پیش‌بینی می‌کنند. به گفته معامله‌گران بازار ارز، در صورت تداوم اخبار نامساعد، قیمت دلار به صورت پلکانی روند صعودی خواهد داشت.

خبر مرتبط
تنش های نظامی در منطقه؛ دلار به کدام سمت می تازد؟
تنش های نظامی در منطقه؛ دلار به کدام سمت می تازد؟

تنش‌های نظامی در منطقه و شهادت سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، دیروز منجر به رشد قیمت دلار تا محدوده ۶۱هزارو ۶۰۰تومان شد با این حال این روند ادامه نداشت و درنهایت قیمت هر دلار آمریکا در آخرین ساعت معاملات به محدوده ۶۱هزارو ۲۰۰تومان عقب‌نشینی کرد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که بازارها تا زمانی که تکلیف اخبار سیاسی روشن نشود، نمی‌توانند روند بگیرند. تحلیلگران اقتصادی با تاکید بر اینکه دلار پیشران سایر نرخ‌‌ها در اقتصاد ایران است، می‌گویند که بخشی از کالاها قیمت خود را با نرخ دلار گران‌تر از بازار تطبیق داده‌اند و در نتیجه بازار دچار حباب قیمتی شده است.

روز یکشنبه، قیمت درهم با کاهش ۱۱۰ تومانی به سطح ۱۶ هزار و ۶۳۰ تومان رسید. قیمت تتر نیز به ۶۱ هزار و ۲۵۰ تومان کاهش یافت و افت ۷۰۰ تومانی داشت. پوند انگلیس با کاهش هزار و ۲۰۰ تومانی به قیمت ۷۸ هزار و ۴۴۰ تومان معامله شد و یورو با کاهش ۶۰۰ تومانی به ۶۶ هزار و ۸۹۰ تومان رسید. اسکناس دلار با قیمت ۴۸ هزار و ۴۳۶ تومان و حواله دلار با رقم ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان عرضه شد که هر دو بیش از ۱۰۰ تومان رشد داشتند.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات